Aaron-Művek

Járműfotózás és ezzel kapcsolatos fotótúrák bemutatása Közép-Európából.

Sommerticket 2011 - Irány Ausztria!

AaronPeto 2013.01.27. 21:44

Az elmúlt két évben meglehetősen sokszor voltam kint Ausztriában fotózgatni. A blog is elsősorban ezen túrák miatt jött létre, hiszen tudtommal sokan nem járnak át Ausztriába fotózni, pedig rengeteg az érdekesség, főleg magyar szemmel. Aki mégis átjár, az is többnyire csak maximum Bécsig szokott elmenni. Én pedig imádom Ausztriát, a hegyekkel, a gyönyörű tavakkal, és úgy általában mindennel együtt. 2011 és 2012 nyarán többször is kimentem, részben városnézés, részben pedig buszfotózás céljából.

Sommerticket 1 (0)

Az Osztrák Szövetségi Vasutaknak van egy ÖBB-Sommerticket névre hallgató ifjúsági vasúti bérlete. Ez a 20 éven aluliaknak az elmúlt két évben 39 EUR-ba, a 26 éven aluliaknak pedig 69 EUR-ba került. Ennyi pénzért két hónapig bármennyit lehet utazni az ÖBB és a GySEV ausztriai vonalszakaszain. Az egyetlen korlátozás csupán annyiból áll, hogy hétköznapokon 0 órától egészen reggel 8-ig nem jogosít utazásra. Ezzel az egy korlátozással én könnyedén meg tudtam barátkozni, mivel amúgy se szeretek korán kelni. :)

Az első ilyen túrámra 2011 júliusában került sor. Célnak aznapra Bécsújhely, Kapfenberg és Bruck an der Mur volt kitűzve. Győrből a 7:37-kor induló Soproni IC-vel vágtam neki az útnak. Sopronban kényelmes 20 perc állt rendelkezésre az átszálláshoz, innen egy ÖBB-s Jenbacher motorvonat fedélzetén mentem át Bécsújhelyre. Bécsújhelyen négy percet adnak átszállni a soproni REX-ről a Graz felé közlekedő ÖBB Inter City-re (továbbiakban ÖIC). Az általam kinézett ÖIC végül még késett is négy percet, de legalább nem voltak rajta sokan, na meg nem mellesleg igencsak kényelmesek az ÖBB IC kocsijai. Az út innen a világörökség részét képező Semmeringbahn-on vezet keresztül, a szűk íveknek, és az 50-es 60-as lassújeleknek köszönhetően közel másfél órába telt átérni Kapfenbergbe. A táj viszont gyönyörű, még az ÖIC ablakán keresztül is.

Kapfenberg és Burck an der Mur két, egymással mára már teljesen összenőtt város, összesen kb. 30-35 ezer lakossal. A két város közös helyi autóbusz hálózatot üzemeltet már évtizedek óta. Sokáig trolibuszok jártak a két város közti legfontosabb vonalcsoporton, de mára már sajnos, vagy éppen nem sajnos, ezt mindenki döntse el magában, dízel buszok járnak helyettük. A főágon közlekedő buszok követési ideje egyébként még csúcsidőn kívül is 10-15 perc.

Sommerticket 1 (1)Számomra valahol itt kezdődik egy normális elővárosi busz.

Sommerticket 1 (2)Egy Urbino 12-es érkezik a kapfenbergi vasútállomáshoz.

Sommerticket 1 (3)A fővonalakon többnyire 3-tengelyes gépekkel szolgáltat a helyi cég, az MVG.

Sommerticket 1 (4)A kisforgalmú vonalakon ilyen Mercedes Sprinterek közlekednek.

Sommerticket 1 (5)Egy kéttengelyes Citaro kel át a Mürz folyó felett Kapfenbergben.

Kapfenbergből egy City-Shuttle kocsikból összeállított RegioExpressel mentem át Brukcba, a vonatút kb. 5 percig tartott.

 Sommerticket 1 (6)Egy "nyóclábú" Lion's Regio Bruck an der Mur vasútállomásánál.

Sommerticket 1 (7)Az előbb még Kapfenbergben látott Citaro immáron Bruckban, visszafelé irányban.

Sommerticket 1 (8)Egy Sprinter City a brucki belvárosban, úton a város főtere felé. Az utca a kis mérete ellenére elég nagy forgalommal rendelkezik, erre járnak többek között az elővárosi buszok, és a két város közötti helyi járatok is.

Sommerticket 1 (9)Egy fővonali Citaro L kanyarodik rá az előbbi kis utcára.

Eredetileg majdnem egy fél napot szántam volna a két városra, de mivel ugyanazon buszok elég hamar megfordultak a fővonalakon, ezért a tervezettnél a két órával korábbi ÖIC-el mentem vissza Bécsújhelyre. Mellesleg Bruckból Bécsújhelyre átszállás nélkül csak ÖIC vonatokkal lehet eljutni, igaz Ausztriában, Németországgal és Svájccal együtt, nem kell se pótjegyet, se helyjegyet venni se az IC-kre, se a Railjetekre, se az ICE-re. Ennek (is) köszönhetően egyébként nem ritka a zsúfoltság sem ezeken a vonatokon.

Bécsújhelyen 2009-ben voltam már pár órát, fotóztam is akkor ott egy keveset, így nagyjából tudtam mire számíthatok a városban.

 Sommerticket 1 (10)Egy egyszerű helyi járatos MAN a bécsújhelyi főpályaudvarnál.

Sommerticket 1 (11)Két Lion's Regio a főpályaudvarnál.

Sommerticket 1 (12)A WNSKS legsokoldalúbban használt autói ezek a kétajtós NL MAN-ok. Ha a szükség úgy hozza, akkor a helyi járatokon kívül még hosszabb helyközi vonalakon is járatják őket.


Sommerticket 1 (13)Egy akkor új, földgázüzemű Lion's City. Bejövős a gaz a busz oldalán.

Sommerticket 1 (14)Néhány csuklós kocsi is található a városban.

Bécsújhelyen is gyorsan visszaértek a Főpályaudvarhoz ugyanazon járművek, éppen ezért hamar meguntam az itteni fotózást. Elhatároztam, hogy akkor ideje visszaindulni Sopronba. A Sopronból induló IC-ig viszont még rengeteg időm volt, ezért nem a legésszerűbb, és legrövidebb úton mentem, hanem kerültem egy jó nagyot. Először elmentem Eisenstadtba, majd onnan Wulkaprodersdorf érintésével mentem vissza Sopronba. Útközben fotóznivaló ugyan nem volt, de legalább szépen telt az idő a vonatom indulásáig. Sopronból végül a reggeli IC párjával mentem vissza Győrbe.

 Sommerticket 1 (15)A vonatom indulása előtt még a kerülő ellenére is maradt idő néhány fotó elkészítéséhez Sopronban.

Utóirat: Az Aaron-Művek már a facebook-on is elérhető, ha gondolod, dobj rá egy like-ot.  :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr135047239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása