Aaron-Művek

A buszfotózás egy hiánypótló témáját igyekszem összekötni az igényes szórakoztatással.

Hagyományteremtő Pozsony – feat. RodrigueZ

AaronPeto 2013.03.05. 12:47

Rodriguezzel már régóta terveztük, hogy el kellene menni Pozsonyba fotózgatni, elsősorban a még meglévő 400-asaikat. Némi tervezgetés után 2011 márciusában, a 15.-i hosszú hétvégét kihasználva útnak is indultunk az egykori magyar koronázó városba. Ez azóta már egyfajta hagyománnyá vált.

 Hagyományteremtő Pozsony (0)

Pozsony felé az Orangeways járatát vettük igénybe. Kb. negyed óra késéssel érkezett meg a messziről felismerhető Bova a győri pályaudvarra, a késést Pozsonyig nem is hoztuk be.

 Hagyományteremtő Pozsony (1)Járművünk, a pozsonyi buszpályaudvaron.

Hagyományteremtő Pozsony (2)Egy teljes reklámos gázüzemű Solaris Urbino 15 a buszállomás mellett.

Pozsonyban a legnagyobb buszpályaudvar a Mlynské nivy sugárút mellett található, egy igazi szocialista állomásépülettel. A fotózást itt nem nagyon erőltettük, gyors napijegy vásárlás után nekiindultunk a városnak. Arról, hogy mikor hova érdemes menni, halvány gőzünk sem volt, fotózni mindketten először voltunk a városban. Egy közel 10 évvel korábbi városlátogatásomból viszont rémlett, hogy az Új híd (Novy Most) belvárosi oldalánál van egy végállomás. Úti cél megvan, már csak azt kellene kitalálni, hogy jutunk oda. A buszállomástól a 88-as busz pont oda megy, de előtte még tesz egy jó nagy kört a Duna jobb oldalán lévő lakótelepen. Mindegy, indulásnak jó lesz. A 88-ason egy Solarissal elmentünk az Apollo hídig, ahol átszálltunk a mögöttünk jövő 50-es buszra. Annak az egyik végállomása az Auparknál van, ami az Új híd ellenkező oldalán van, viszont rengeteg busz megy át rajta a belváros felé. Fel is szálltunk az első járatra, a viszonylat számára már nem emlékszem, csak arra, hogy egy csuklós SOR jött. Egy megállóra jó lesz, csak azt nem tudtuk, hogy a Novy Most belvárosi hídfőjénél nincs megálló, csak valamivel beljebb. Innen viszont a történelmi belvároson végiggyalogolva könnyedén megtaláltuk már a keresett végállomást.

 Hagyományteremtő Pozsony (3)Az első Ikarus ami lencsevégre került ez a 415-ös volt.

Hagyományteremtő Pozsony (4)Egy másik teljes reklámos Solaris a 88-as vonalról.

Hagyományteremtő Pozsony (5)Vizuális környezetszennyezés SOR módra. Szerencsére Credoék nem másolták le egy az egyben a járművet.

Hagyományteremtő Pozsony (6)Egy ex. berlini MAN NL 313-15. A kocsit csak bérelte a DPB, nem is olyan régen már eladásra volt hirdetve a mobile-n.

Egyetlen fotóhelyet ismertünk képek alapján, az pedig az Aupark mellett van egy felüljárón, ahol a belváros felől érkező kocsikat lehet lövöldözni.

 Hagyományteremtő Pozsony (7)A fények még nem voltak a legjobbak, viszont forgalom szempontjából első osztályú a fotóhely.

Pár fotó után úgy döntöttünk, hogy ide pár órával később érdemes visszajönni, ezért az Aupark megállójában vártunk egy 435-öst és kimentünk vele az Ovsiste nevű végállomásra.

 Hagyományteremtő Pozsony (8)Egy 415-ös érkezik Ovsiste-hez.

Hagyományteremtő Pozsony (9)Az előbbi 415-ös utastere...

Hagyományteremtő Pozsony (10)... és műszerfala.

Hagyományteremtő Pozsony (11)Egy másik 415-ös is éppen itt töltötte a pihenőjét.

Hagyományteremtő Pozsony (12)A Solarisok eredetileg ezzel a flottaszínnel érkeztek.

Hagyományteremtő Pozsony (13)Ovsiste, végállomás.

Hagyományteremtő Pozsony (14)Egy új festésű 415-ös. Az eredeti fényezésük szerintem jobban mutat.

Hagyományteremtő Pozsony (15)Egy Mercedes Capacity a 98-asról.

Ovsiste után a 84-esen egy csuklós SOR fedélzetén a belváros felé vettük az irányt. Először az elnöki palotához mentünk, onnan is rémlett, hogy sok busz jár arra, de fotózni nem igazán tudtunk ott. Ezért rövidesen átmentünk egy újabb csuklós SOR-ral a főpályaudvarhoz.

 Hagyományteremtő Pozsony (16)Egy Mercedes Turismo a Hodzovo namestie-n.

Hagyományteremtő Pozsony (17)Egy 435-ös a 93-asról a főpályaudvarnál.

Hagyományteremtő Pozsony (18)Egy kissé már megkopott Skoda 14 TR.

Hagyományteremtő Pozsony (19)Néhány vonalon csuklós trolikat is üzemeltetnek.

Valamilyen oknál fogva, még otthon a vonalhálózati térképet nézegetve, különös késztetést éreztem arra, hogy menjünk ki a Molecovához. A város azon részén még nem jártam korában, kíváncsi voltam mi van arra, ezért a főpályaudvartól ki is villamosoztunk.

 Hagyományteremtő Pozsony (20)Egy Tedom a Molecova-n. Itt látszott a helyismeret hiánya, ugyanis a 32-es busszal átszállás nélkül ki tudtunk volna jönni ide a főpályaudvartól.

Hagyományteremtő Pozsony (21)Innen indul a 33-as troli amin viszonylag új Skoda 25 TR-k közlekednek.

Hagyományteremtő Pozsony (22)Korábban a Novy Most-nál látott 3-tengelyes MAN is beállt a vonalra a délutáni csúcsidőben.

Mivel a villamos elég lassúnak bizonyult, ezért visszafelé inkább a Lafranconitól párhuzamosan közlekedő 30-as busszal akartunk visszamenni a Novy Most-ig. A 30-ason egyébként egy csúnya tetejű  SOR-ral sikerült utazni.

 Hagyományteremtő Pozsony (23)Útközben ezt a 435-öst is sikerült megörökíteni.

Hagyományteremtő Pozsony (24)Ez már a Novy Most, ismét egy Solarissal.

A Novy Most-tól induló 91-es busszal mentünk át az Auparkhoz. A hídon közlekedő rengeteg buszjárat közül egyedül a 91-es és a szintén a belvárosi hídfőtől induló 191-es busz áll meg egyedül a Duna mindkét oldalán.

Hagyományteremtő Pozsony (25)Az itt közlekedő vonalakon ekkor Ikarus 435-ösök...

 Hagyományteremtő Pozsony (26)... SOR NB 18-asok...

Hagyományteremtő Pozsony (27)... csuklós Karosák...

Hagyományteremtő Pozsony (28)... és Ikarus 415-ösök közlekedtek.

Hagyományteremtő Pozsony (29)Talán Ikarus 435-ösből jött a legtöbb.

Ezután körül néztünk a város több pontján, hátha találunk valahol parkoló turistabuszokat. Nem jártunk sikerrel, illetve az eső is elkezdett esni, ezért a fotózás egy ideig abba maradt. A sikertelen maszekvadászat után felpattantunk egy a 93-ason közlekedő 435-ösre, hogy megnézzük hova megy.

 Hagyományteremtő Pozsony (30)Vysehradská, a 93-as és 95-ös buszok végállomása. A 95-ösön ekkor csak Mercedes Capacity-k közlekedtek.

Hagyományteremtő Pozsony (31)Egész nap szinte csak kerülgettük őket, itt végre akadt belőlük bőven.

Hagyományteremtő Pozsony (32)A 93-ason Ikarus 435-ösök és csuklós SOR-ok közlekedtek ekkor.

Hagyományteremtő Pozsony (33)Egy teljes reklámos Capacity.

Vysehradská után már a buszpályaudvar felé vettük az irányt, lassan eljött az ideje a hazafelé indulásnak. A start előtt viszont még volt idő némi állványozásra is.

 Hagyományteremtő Pozsony (34)Szinte ugyanott állt a kocsi, mint reggel.

Hagyományteremtő Pozsony (35)Zárásként még egy Urbino 15-ös.

Hazafelé a Student Agency szolgáltatását vettük igénybe. A buszunk egy 3-tengelyes Scania Irizar PB volt, a Győrig tartó ¾ órás út elég gyorsan eltelt rajta. Már ekkor megfogadtunk, hogy Pozsonyba még visszatérünk párszor.

Utóirat: Akit esetleg érdekel, itt megtalálja a DPB állománylistáját, típusonként elosztva: http://imhd.zoznam.sk/ba/vozidla/3/autobusy.html

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr705117804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.