Aaron-Művek

A buszfotózás egy hiánypótló témáját igyekszem összekötni az igényes szórakoztatással.

Olasz életképek, III. rész – Trieste

AaronPeto 2013.04.10. 18:30

Elérkezett az olaszországi sorozatom harmadik, utolsó része, amelyben Trieszt tömegközlekedési járműveiről olvashattok néhány szót. Trieszt egy 230.000 ezer fős tengerparti város az olasz és a szlovén határ mellett, Velencétől kb. 160 km-re található.

 Olasz életképek III - Trieste (0)

Mivel ez egy alapvetően tömegközlekedési járművekkel foglalkozó blog, ezért kézenfekvő, hogy ezt a postot ne valamilyen tömegközlekedési eszközzel kezdjem, hanem valami mással. :)

Olasz életképek III - Trieste (1)Néhány 2012-es Maserati GranTurismo Convertible a Trieszt melletti Miramare kastély előtti téren. Éppen ekkor tartottak tesztnapokat több ország különböző autós újságírójának részére a környéken.

Olasz életképek III - Trieste (2)Valahogy így nézett ki ekkor a kastély előtti terület.

Triesztben a tömegközlekedési feladatokat a Trieste Transporti látja el. Körülbelül 60 buszjáratot üzemeltetnek a városban, emellett két hajójárat, és az Opcinai villamos vonal üzemeltetése is hozzájuk tartozik.

Ott jártamkor az autóbusz vonalakon Iveco/Irisbus CityClass-ok, Irisbus Citelis-ek, különféle BMB-k (BredaMenarinibus) illetve a Mercedes Citaro három féle verziója közlekedett.

 Olasz életképek III - Trieste (3)Kezdésnek egy Iveco (vagy Irisbus, kinek hogy tetszik) CityClass a Via Fabio Severo -n.

Olasz életképek III - Trieste (4)Szintén egy CityClass, ezúttal hátulról, és újfajta fényezéssel a Piazza Oberdan -ról.

Olasz életképek III - Trieste (5)Triesztben háromféle kialakítású Citaro közlekedett 2011 nyarán. Ezek egyike a sima 12 méteres szóló verzió...

Olasz életképek III - Trieste (6)... illetve a szóló változatból még a 10.5 méteres Citaro K található meg a városban. Akárcsak a 12 méteresek, ezek is háromajtósak.

Olasz életképek III - Trieste (11)Csuklósból is közlekedik néhány darab a városban. A képen látható példány a Városháza közelében került lencsevégre.

Olasz életképek III - Trieste (7)A Trieste - Rijeka - Split járat kocsija. A kb. 440 km-es útja során összesen három országot érint a járat.

Olasz életképek III - Trieste (8)A sokak által nem éppen szépnek tartott Irisbus Citelis-ből viszonylag sok van a városban.

Olasz életképek III - Trieste (9)A 9-es vonalon ezt az egy kivételt leszámítva csak csuklós kocsikat láttam.

Olasz életképek III - Trieste (10)Egy régi flottaszínű CityClass a tengerpart mellett húzódó Riva 3 Novembre-n.

Olasz életképek III - Trieste (12)Triesztben a Güleryuz Cobra emeletes verzióját használják a városnéző járatokhoz.

Olasz életképek III - Trieste (13)Kétféle csuklós típus van a városban: a Citaro G, és a képen látható BMB M340 U.

Olasz életképek III - Trieste (14)A csuklósok után nem lepődtem volna meg, ha ilyen ajtóelrendezéssel gyártották volna az ARC 134-eseket.

Olasz életképek III - Trieste (15)Egy Cacciamali kisbusz.

Olasz életképek III - Trieste (16)Kilátás a belvárosi közúti alagút egyik bejárata fölül.

Olasz életképek III - Trieste (17)Végezetül egy csuklós Citaro a Via Giosué Carducci -n. Ez az út a személygépkocsik számára egyirányú, és vagy 3-4 sávban hömpölyög a forgalom. A buszok és taxik számára viszont van egy sáv az ellenkező irányba is, ráadásul még szükség esetén külön balra kanyarodó sávot is kialakítottak nekik.

Ezzel véget is ért olasz cikksorozatom. Remélem érdekesnek bizonyultak, hamarosan pedig jön a többi Sommerticket-es túra elbeszélése.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr225215510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.