A spontán dolgok a legjobbak, ez mindig is így szokott lenni. Most is, amikor a múlt hét vége felé utasításba adta a csapatunk korelnöke, hogy akkor a hétvégén megyünk csengetni. Mivel épp mindenki Győrben tartózkodott, és rá is értünk, nem kellett sokat győzködnie minket. Rövidesen az úti cél is adott volt, a 2014-es év február végi választásán ezúttal Zala megye, és a Zala Volán győzedelmeskedett.
Győrből hajnalok hajnalán, szakadó esőben indultunk el. Az első megállónak Noszlop volt kijelölve, a falu 260-asa, illetve a Credoja vagy a helyi kocsma, vagy a templom mellett szokott állni. Természetesen most egyik sem volt a helyén, de sebaj, az utolsó utcában végül csak találtunk valamit.
GXD-259, mint a nap első rendszáma. Végre nem Credoval kezdünk :D
Noszloptól már csak egy kőhajításnyira van Devecser, ahol irány a helyi buszállomás, hátha van ott valami. A településre érve az állomásnak csak a helyét találtuk, mint kiderült, pár utcával arrébb költöztették.
LRN-072 az új devecseri buszállomás szélén.
Irány tovább, a következő kiszemelt településünk Sümeg.
GLB-481 a Sümeg-Veszprém viszonylatról.
JMG-117, avagy az egyik legnagyobb hiányzóm a Bakony Volántól a Pápa-Keszthely vonalról. Pápán eddig mindig sikerült elkerülnöm, illetve a közelmúltban többször láttam Győrben is, de fotózni eddig még egyszer sem tudtam.
LNV-400, mint a Sümeg-Budapest vonal egyik kocsija. Egy fapados, klíma nélküli EC 12-es elég gáz szerintem egy kiegészítőjegyes járatra.
Sümegről már Zala megye, azon belül pedig Sümegcsehi és Zalaszentgrót felé haladtunk tovább.
LNV-399 Sümegcsehiről. Egy 200-as vagy egy EAG mennyivel szebben mutatna itt...
Ez már 'szentgrót, a Zala egyik Rába Contactjával.
DUD-881 is bent figyelt a tárolón.
Zalaszentgrót kipipálva, irány tovább. A következő úti cél Kehidakustány, amelyet Zalaszentlászló felől közelítettünk meg.
Zalaszentlászló külső telephelyes autóbusza.
Kehidakustányban az előbb látott autó eggyel magasabb rendszámú testvére várt minket.
Két falu, két Classic, nem is rossz arány, és időközben szerencsére az eső is elállt. De ideje továbbállni, Zalacsánynál rá is fordultunk a 76-os útra Zalaegerszeg felé. A megyeszékhelyre viszont ez alkalommal nem mentünk be, helyette inkább megkerültük észak felől. Nagykapornak, Nemesapáti, Pethőhenye, Zalaszentlőrinc, Nagypáli. Ezek egytől-egyig takaros kis zalai falvak, de busz egyikben se volt. Végül Nagykutas törte meg a már hosszabb ideje tartó rendszámnélküliséget.
Öröm és boldogság, végre volt mit lőni. Andráshidánál visszakeveredtünk a 76-osra, irány a következő falu, Zalaboldogfa. A Google Maps alapú GPS már Bagod előtt jelölt egy, a faluba vezető utat, amely addig, amíg a főútról rá láttunk, még teljesen vállalható volt. De aztán ahogy felértünk a dombra, az addigi beton eltűnt, és maradt az agyagos földút, ami az eső miatt ugye felázott, és kezdett egyre járhatatlanabbá válni. Megfordulni már nem lehetett, így ezen kellett áttérni a faluba. Ez végül sikerült megtenni, és szerencsére a falu traktorosát se kellett kihívni, de a nap hátralévő részében elég sokan utána fordultak az autónak. :D
Ahogy az lenni szokott, Zalaboldogfán nem találtunk külső telephelyes buszt, de segáz, legalább lett még egy jó sztorink. Innen irány tovább Vaspör felé, de már csak szigorúan a vastagon jelölt utakat használva.
Ozmánbük határában egy kis KMC-044.
Vaspör, és az ottani első rendszám, a DUD-877.
EUK-161 szintén Vaspörről. Nem sok Volános O 407-es van az országban.
Vaspör után Zalaháshágy érintésével Zalalövő felé mentünk tovább.
IHV-334 a Zalalövő-Zalaegerszeg járatról.
Zalalövőn végül közös megegyezéssel arra jutottunk, hogy Őriszentpéter és környéke most kimarad, helyette inkább a 86-oson lezúzunk Lentibe. Előtte viszont még benéztünk Pórszombatra is.
Ez már Lenti, és a JJT-604. Ajtósból jobban örültem volna neki...
HUU-147 című Setra S 319 UL-GT. Szerintem valahogy így néz ki egy valamirevaló helyközi/távolsági busz.
Lenti után Páka, majd onnan Tófejen át a 75-ös főút volt a következő cél.
Páka, vagyis az LMH-398, és a KEZ-585 hazája.
Gutorföldén a GHP-418 várt minket.
Ez pedig már Tófej, és a GTY-222.
A 75-ösre kiérve Pacsa felé vettük volna az irányt, ha minden jól megy. Bakon viszont elnéztünk egy kereszteződést, és csak Zalaegerszeg szélénél vettük észre, hogy rossz helyen járunk. De nem baj, mert így sikerült még némi nem várt érdekességbe is belefutni.
A nap talán legnagyobb meglepetése: HNP-290 Sárhida szélén.
A kis kerülő után aztán sikerült rátalálnunk a helyes útra, így rövidesen már Zalaszentmihályon, illetve Pacsán találtuk magunkat.
Zalaszentmihályon teljesen véletlenül találtunk a HNP-034-re.
Ez már Pacsa, egy Setra S 313 UL-al.
Pacsáról aztán már egyenesen Hévízre vezetett az utunk.
KYM-537 a Zalavár-Keszthely vonalról.
LLB-807 mint a Zalaegerszeg-Budapest járat Hévíztől közlekedő másodrésze.
Mire Hévízen végeztünk, elérkezettnek láttuk az időt a hazaindulásra. Hazafelé is a Sümegen és Devecseren keresztül vezető útvonal mellett döntöttünk, útközben már csak Noszlopon álltunk meg, kiállványozni a reggel bebukott LGX-265-öt.
Összességében nem lehet okunk a panaszra, elég sok érdekességet sikerült lencsevégre kapni a nap folyamán. Zala megye engem személy szerint eddig is fokozottan érdekelt, de fotózni a szolgáltatási területükön eddig gyakorlatilag nem voltam. Remélem, hogy a következő Zalás túrára már nem kell hét évet várnom. :)