Aaron-Művek

A buszfotózás egy hiánypótló témáját igyekszem összekötni az igényes szórakoztatással.

Az első generáció utolsó napja

AaronPeto 2014.07.09. 18:09

Az előző bejegyzés végén már utaltam arra, hogy Bécsbe menni akarok még a közeljövőben fotózni. Főleg azért, mert időközben kiderült, hogy a nyári tanszünet előtti utolsó tanítási nap lesz egyben az utolsó üzemnapja is a város első alacsony padlós buszgenerációjának. Így hát a Közlekedési osztály és a Volános oldalak szerkesztőivel eme jeles napon (az előző nap másnapján) arccal a Flirt/Talent felé fordultunk, és nekiindultunk a sógorék fővárosának.

Stefibúcsú (0)

 

Reggel a következő volt a kotta: Bácsáról a győri Hbf-ig KEX-595, mérnökeink kiváló terméke jó hatással is volt az előző napi piálásból adódóan kissé érzékeny gyomorra. Győrből aztán Hegyeshalomig Flirt, majd onnan MÁV-os Talent következett Bécs főpályaudvaráig. Ott aztán a zombi hadsereg befoglalta a Südtirolerplatz-ot, ahol már buszok is voltak.

 Stefibúcsú (1)Elsőként Blagusséktól egy szokásos "böszmenagy" Setra.

Stefibúcsú (2)A Postbustól szokás szerint most is egy kisebb Integro had várt minket a pályaudvaron. Újdonsággal viszont ezek is szolgáltak.

Lassan ideje lenne mozdulni is valamerre. Jó élőhalottak módjára lecsoszogtunk az U-Bahnhoz, majd becéloztuk a Karsplatz-ot. Vagy elmetróztunk a Károly térre, ha így jobban tetszik.

 Stefibúcsú (3)Rába logó nélküli hibrid Volvo 7900-as érkezik a 4A Karsplatz-i beszállító helyére.

Stefibúcsú (4)Ez már a Schwarzenbergplatz, egy Spanyol Irizarral.

Stefibúcsú (5)Ugyan még csak reggel volt, de a nap folyamán eddigre már több Blagussos 500-as Setrát is láttunk elhaladni a távolban (volt, hogy egyszerre négyet). Ezt az egyet is csak hatalmas mákkal sikerült megörökítenem, de legalább annál nagyobb volt így az öröm.

Stefibúcsú (6)Búcsúzzunk a Schwarzenbergplatztól, egy napos-ajtós hibriddel.

Na, sikeresen megörökítettünk ismét néhány majdnem Rábát, ideje tovább haladni. Következő cél Meidling, amit a Karsplatztól a BadnerBahnnal kívántunk elérni.

 Stefibúcsú (7)Annyit kavarogtunk a Karsplatz körül, hogy végül sikeresen belefutottunk ebbe  a rosszul összerakott Setrába is.

Nagy nehezen csak megtaláltuk a megállót, és bő 10 perc után jött is a hév, amivel átgurultunk tehát Meidlingbe. Itt aztán arra jutottunk, hogy itt most nem nyertünk, és inkább megnézzük mi újság van az 57A-n.

 Stefibúcsú (9)Az 57A-n konkrétan ez az újdonság. A kép készülte előtt két nappal korábban állt forgalomba a Wiener Linien első adag szóló C2-ese.

Stefibúcsú (8)Villamos ma még nem volt, úgyhogy íme egy E2-es, egy hozzá tartozó pótkocsival a 18-asról.

Szépen lassan fordult annyit a nap, hogy jó legyen a fény a 48A-n a múltkor már tökéletesen bejáratott fotóhelyünkön. És mivel a csapat fele eddig még nem igazán tudott egy csuklós WiLis Citarót se megörökíteni, ismét megindultunk a Flötzersteig-hez.

 Stefibúcsú (10)A 8756-os számú Citaro útban a Ring felé, az U3-as Ottakring-i végállomásánál.

Stefibúcsú (11)Ez már a Flötzersteig, egy szintén a Ring felé tartó Citaróval.

Stefibúcsú (12)A Wiener Linien (és a Postbus) új kijelzői szerencsére kitűnően fotózhatóak rövid záridővel is. Ennél viszont fontosabb az a tény, hogy tökéletesen olvashatóak bármilyen fényviszonyok mellett.

Bécs új buszait láttuk, ideje felkeresni azoakt a kocsikat, amik miatt én elsősorban ki akartam jönni. Először azonban irány le a Ring, kajálni, majd aztán a Duna túloldala, ha már egyszer aznap jártak utoljára a kocka Stefik. Volkstheatertől tehát U3 a Landstraßeig, onnan pedig S-Bahn a Siemensstraßehoz, mivel a múltkor a 30A-n sikerült találni pár NL 205-öst.

 Stefibúcsú (13)Egy ugrás, és máris a város túloldalán lévő Siemensstraßénál találjuk magunkat. Igaz, NL 205-ös itt most nem volt.

30A elsőre most tehát nem nyert, ahhoz meg hogy várjunk még egyet, túl ritkán jár. Így hát átmentünk a 32A-ra, nézni valami helyet a csuklósokhoz.

 Stefibúcsú (14)A 8162-es számú NG 235-ös a Jedlersdorfer Platz-on. A környéknek igazi kisvárosias jellege van.

A Jedlersdorferplatz-on két busz között aztán egyszercsak feltűnt, hogy a Brünner Straßen szinte folyamatosan jönnek befelé a különféle elővárosi verdák, amik ráadásul napos ajtósból lőhetőek is lennének.

Stefibúcsú (15)Elővárosi busz egy darabig nem igazán akart jönni, így helyette egy kis villamosfotózással múlattuk az időt.

Stefibúcsú (16)Érkezik a Gschwindl egyik ex. WLBB-s Citarója a G3 elnevezésű bevásárlóközpont felől. Florisdorfból ingyenes buszjárat szállítja oda ki az érdeklődőket.

Miután meguntuk, hogy semmi nem akar jönni, továbbmentünk a 32A-val Leopoldau felé. Mellesleg útközben több helyen is láttuk a helyi erőket tevékenykedni a vonal mentén.

 Stefibúcsú (17)A 8194-es számú Stefi a 32A Leopoldau-i végállomásánál.

A 32A-n tehát ezúttal is a csuklósok voltak, ideje keresni egy-két szóló vasat is. Előzetes információink alapján még a 25A-n volt esély a velük való találkozásra (időközben egyet láttunk dolgozni a 30A-n), így hát felkerestük a Rennbahnweg metróállomástól induló vonalat.

 Stefibúcsú (18)A 25A-n Graf&Stift viszonylatban sajnos nem jártunk sikerrel. A vonalon két Lion's City teljesített aznap szolgálatot.

Nem örülünk, a 25A sem nyert. Haladjunk akkor vissza a 32A-hoz, és nézzünk valami fotóhelyet, még a szántóföld előtti időszakra.

 Stefibúcsú (19)Életkép a Lavantgasséról.

Stefibúcsú (20)Leopoldaut érinti a 125-ös számú elővárosi járat is, itt éppen egy Dr. Richard-os Setra S 415 NF-el.

Stefibúcsú (21)A 32A és a 125-ös vonalak mellesleg meglehetősen szűk utcákon közlekednek Leopoldau környékén. Néhány esetben első blikkre hihetetlennek tűnik, hogy ott busz járna. Mondjuk nem csak itt fordul elő ilyen.

Stefibúcsú (22)Alig 100 méterrel arrébb az előző fotó helyszínétől pedig szó szerint a város szélére érünk. Mögöttem egy társasház, előttem pedig Ricsiék selejtérett MAN-je, búzafölddel a háttérben.

Lassan-lassan aztán csak jó lett a fény a Gerasdorfer Straße szántóföld mellett vezető szakaszán, így ismét egy az előző posztban már láthatott, jól bejáratott helyen való munkálkodás mellett döntöttünk. Egy helyi kolléga is hasonlóan vélekedett, bár nem volt valami beszédes.

 Stefibúcsú (23)Érkezik a 8170-es számú kocsi. A busz érdekessége, hogy annak idején ez volt az utolsó jármű, ami végighaladt az azóta már megszüntetett 84A és 23A vonalakon, sőt, a 32A-n is ez volt az utolsó Graf&Stift, ami este elindult a Siemensstraßétól.

Stefibúcsú (24)A bokros kép már-már elmaradhatatlan.

Közel egy óra után meguntuk a helyet, így elindultunk a 30A-ra, abban a reményben, hogy összefutunk még az ott köröző szóló kocsival. Természetesen pont lecsúsztunk róla, és mivel az idő már elég későre járt, mi meg kint volt az Isten háta mögött kettővel Borsodban, végül nem vártuk meg. De pár MAN kasztnis gépet csak megörökítettünk a Marchfeldkanal fölött átívelő hídnál.

 Stefibúcsú (25)A 8211-es számú kocsi, aznap már másodjára.

Stefibúcsú (26)Ellen irányból pedig a 8203-as számú gépezet érkezik.

A következő busszal aztán eltávoztunk a Siemensstraßehoz, ahonnan egy S-Bahn fedélzetén elgurultunk a Südtirolerplatz-ra.

 Stefibúcsú (27)Egy még új szagú, Euro 6-os motorral szerelt hófehér Postbusos Lion's City is a pályaudvaron dekkolt így estére. 

Stefibúcsú (28)Búcsúzóul pedig íme a Bici.Com Setra S328 DT-je.

Nagy mozgás ekkor már nem volt a téren, meg a fényekből is kezdtünk hiányt szenvedni, így már nem erőltettük a dolgot. Meg lassan indult a CityShuttle kocsikból kiállított pomogyi REX is, amiről aztán Parndorf Ortban szálltunk át a győri Talentre.



Végezetül engedtessék meg még egy személyes vélemény, az érzékeny lelkűek kérem itt fejezzék be az olvasást! Itthon ha valamelyik cég (bár elsősorban fővárosi a jelenség) kidob egy ezeréves, már rojtosra rohadt, banán alakú Ikarust, egyből megy a sírás-rívás, hogy jajj, miért kellett leselejtezni, miért nem újítják inkább fel az egész értékének tizenötszöröséért, valaki mentse már meg, meg különben is a jó édesanyját annak, aki nem akar még 2050-ben is Ikarusszal utazni minden egyes nap. Ehhez képest Bécsben a helyi fanatikusok mindenféle érvágás nélkül szép csöndben kiálltak valahova az érintett vonalak mentén, és kilövöldözték még utoljára, utolsó forgalmi állapotban a selejtezés előtt álló Graf&Stifteket. Nem volt semmi agyonkoszorúzott busz, semmi emlékcímke, semmi. Helyette szépen csendben, a közvélemény tudta nélkül elbúcsúztak az utcaképet húsz évig meghatározó járművek. A helyi keménymag a sofőrök együttműködésének köszönhetően megörökítette a kocsikat az utolsó kanyar végén, és ennyi. Ezzel szemben itthon mi lesz, ha végre valahára kikopnak a fővárosból az Ik-k? Mentesítő utolsó buszokat kell indítani, hogy mindenki felférjen, sírás-rívás, emléktábla avatás, illetve háromnapos nemzeti gyász. Vagyis bőven túl fogja lépni az egész a józan ész határait. És az a baj, hogy ehhez a közlekedési társaság is teljes mértékben asszisztálni fog.

 

Aaroff.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr126493827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.