Aaron-Művek

Járműfotózás és ezzel kapcsolatos fotótúrák bemutatása Közép-Európából.

Síbuszok Salzburg tartományban – II. rész

AaronPeto 2019.02.06. 19:35

Második részéhez, és ezzel együtt második napjához érkezik a tavalyi, az ausztriai Salzburg tartományban tartott, főképpen síbuszok fotózására szánt túránk. Mindenféle hosszú bevezető helyett térjünk is egyből a lényegre.

 Síbusz182 (0)

Az előző posztban ott hagytuk abba, hogy este megérkeztünk a St. Johann im Pongau-hoz tartozó Alpendorfban található szállásunkhoz. Másnap reggeli után innen keltünk útra, elsőként Kaprunt célba véve. Előtte viszont megnéztük milyen téma adódhat útközben.

 Síbusz182 (1)Postbus-os Mercedes Intouro a 640-es vonalról, a Bruck an der Großglocknerstraße szélén található Maximart üzletház parkolójából. Megismételhetetlen kép, a vonalon ugyanis már a Blaguss Alps szolgáltat.

Innen a kertek alatti kis utakon vágtunk át Kaprunba. A településre érkezvén a várnál spontán fotómegállás, rövidesen a K2 jelű viszonylat egyik indulása várható.

 Síbusz182 (2)Teli reklámos C1-es, így kezdésnek.

Kaprunban ekkor három vonal volt. A Dorfbus 15 percenként tett egy kört a településen belül, a Maiskogel-től indulva. A K1 és K2 jelzésű vonalak pedig 30-30 percenként, a közös szakaszon ütemesen, 15 percenként játak egész nap. Ezek útvonalára pontosan már nem emlékszem, az idei szezonra pedig összevonták a két vonalat. Főszezonban az új, K jelzésű vonal egész nap 15 percezik, ezáltal pedig a várhoz is már negyedóránként megy fel busz, szembeni a tavalyi félórával.

A kapruni üzem ismertetésekor nem lehet elmenni a helyi közlekedési szövetség 660-as jelzésű vonala mellett. A Zell am See és Kaprun között, normál esetben 30-60 percenként közlekedő viszonylat a síszezon idején délelőtt 15 percenként jár, ráadásul néhány esetben még így is szükség van másodrészekre.

Ami a flottát illeti: a kapruni vonalakon szinte kizárólag a Postbus közlekedik, különböző fajtájú és évjáratú Citaro-kal. Emellett információim szerint itt kellett volna közlekednie a Dorfbus vonalon a Postbus akkori rangidős kocsijának, az 1999-es évjáratú, PT 15512 rendszámú Mercedes O 405 NK-nak is. Az a kocsi viszont sajnos ott jártunkkor máshol teljesített szolgálatot.

 Síbusz182 (3)Egy példa a másodrészre, meg bukott felhő lottóra. Normál esetben egyébként 12 méteres kocsik járnak a vonalon.

Síbusz182 (4)A K1-en járt nagyjából minden, bár leginkább nagyobb kapacitású járművek, mint például ez a C2G.

Síbusz182 (5)A Dorfbus 15 perces követését ez a faceliftes Citaro K egymaga bizotsította.

Síbusz182 (6)Mittersill felől, egy csak napi néhány indulással rendelkező vonalon ez a Mercedes Integro futott be. 

Miután nagyjából végiglőttük a helyi síbuszokat, továbbálltunk. Utunk nem tartott sokáig, hiszen a keskeny nyomközű Pinzgauer Lokalbahn Fürth-Kaprun megállóhelyénél újabb megállás következett.

 Síbusz182 (7)Behavazott kisvasút.

Síbusz182 (8)Kisebb egzotikumnak is mondható a Postbus állományában a háromajtós C1-es. Jó, Vorarlbergben annyira nem (volt) ritka, de más tartományokban inkább a kétajtós változat terjedt el.

A következő állomásunk Saalbach-Hinterglemm. A Saalach folyó völgyében fekvő síparadicsomban rengeteg felvonó és sípálya található, éppen ezért nagy elvárásokkal érkeztünk. A termelést a Vorderglemm településrészen lévő Schönleitenbahn völgyben lévő állomásánál kezdtük.

 Síbusz182 (9)Saalbach-Hinterglemm-ben is akadnak csuklósok. Ez a példány Viehofen felől érkezett a Schönleitbahn-hoz.

Síbusz182 (10)Napi maszek, egy eredetileg szlovák, napjainkban viszont már cseh tulajdonú S 515 HD-vel.

Hamarosan továbbálltunk a központból induló Schattberg X-press felvonóhoz.

 Síbusz182 (11)A völgy végén lévő Lengau, és az elején lévő Vorderglemm között  a reggeli be, és a délutáni vissza szállításkor 10, napközben 20 percenként járnak a síbuszok, többségében nagy kapacítású járművekkel.

Síbusz182 (12)Csuklós Citaro startol Lengau felől a Schattberg X-press-től. A völgy adta település szerkezetek és úthálózat adottságai miatt a buszok alapvetően egy úton tudnak közlekedni. Nem minden indulás megy azonban végig a völgy teljes hosszán, minek köszönhetően több viszonylat jött létre. Ezeket a "befelé" irányban páratlan, "kifelé" pedig páros számokkal különböztetik meg.

Síbusz182 (13)A helyi normál viszonylat, a 680-as óránként megy végig a völgyön. Ezt viszont a síelők nem használhatják.

A következő időszakra néhány menetrend szerinti járatot szemeltem ki. Elsőként rögtön a Saalach völgy kijáratánál, Maishofen mellett szerettünk volna tevékenykedni, de az út mellett lévő hómennyiség miatt mire sikerült parkolót találni, addigra pont el is húzott a csuklós C2-es. Így viszont gyorsan továbbálltunk Saalfelden-be, pontosabban annak két külterületi részére, ahová kijár egy-egy helyi járatos vonal.

 Síbusz182 (14)Elsőként Haid mellett merültünk el a tökig érő hóban. A felhőlottón pont nem nyertünk...

Síbusz182 (15)Bsuch városrészben egy C2-es került lencsevégre.

A Saalfelden közelében található Maria Alm szintén kedvelt síparadicsom. A pályák és felvonóik szétszórva helyezkednek el a település több részén, így itt is viszonylag sűrűn közlekedő síbusz hálózat üzemel.

 Síbusz182 (17)Maria Alm síbusz viszonylatain is a Postbus járműveivel lehet találkozni. Ez a faceliftes Citaro idekerülése előtt az Aichfeldbus-on szolgáltatott.

Síbusz182 (16)A faceliftes Citaro mellett C2-esekkel sikerült itt még összefutni.

Síbusz182 (18)Illetve a 620-as viszonylat egyik járműve is tiszteletét tette az objektíveink előtt. Itt a sielők is használhatják a normál viszonylatot, ráadásul nem csak a településen belül, hanem annak teljes hosszában.

A Hochkönig lábánál található Dienten már egy kicsit más tészta. Itt a normál, 631-es számú, közlekedési szövetség által felügyelt vonal mellett egyetlen, többnyire azonos útvonalon közlekedő síbusz viszonylat közlekedik, de csak a település különböző részeit összekötve, és csak napi néhány alkalommal. Mondjuk a 631-es járatsűrűsége sem verdesi az eget. Ennek ellenére sikerült úgy időzíteni az érkezést, hogy néhány perc különbséggel mindkét vonal várható volt.

 Síbusz182 (19)A normál menetrend szerinti valahol elveszett útközben, így csak a síbuszt sikerült megörökíteni. Azon viszont egy magánkézben lévő, korábban Feldkirch helyi járatain dolgozó Citaro volt.

Innen az éppen járható Hochkönigstraße-n leereszkedtünk Mühlbach-ba. A Karbachalm-nál még megálltunk megnézni az itteni kínálatot, ugyanis Mühlbach-ban is közlekedik néhány síbusz viszonylat. Ezeket a Postbus üzemelteti.

 Síbusz182 (20)Mühlbach-ban többnyire Bécsből kiszabadult C2-esek futkároztak.

Ez a nap itt véget is ért, folytatás valamikor a közeli jövőben. Legalábbis remélem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr914611928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.