Rodriguezzel már régóta terveztük, hogy el kellene menni Pozsonyba fotózgatni, elsősorban a még meglévő 400-asaikat. Némi tervezgetés után 2011 márciusában, a 15.-i hosszú hétvégét kihasználva útnak is indultunk az egykori magyar koronázó városba. Ez azóta már egyfajta hagyománnyá vált.
Pozsony felé az Orangeways járatát vettük igénybe. Kb. negyed óra késéssel érkezett meg a messziről felismerhető Bova a győri pályaudvarra, a késést Pozsonyig nem is hoztuk be.
Járművünk, a pozsonyi buszpályaudvaron.
Egy teljes reklámos gázüzemű Solaris Urbino 15 a buszállomás mellett.
Pozsonyban a legnagyobb buszpályaudvar a Mlynské nivy sugárút mellett található, egy igazi szocialista állomásépülettel. A fotózást itt nem nagyon erőltettük, gyors napijegy vásárlás után nekiindultunk a városnak. Arról, hogy mikor hova érdemes menni, halvány gőzünk sem volt, fotózni mindketten először voltunk a városban. Egy közel 10 évvel korábbi városlátogatásomból viszont rémlett, hogy az Új híd (Novy Most) belvárosi oldalánál van egy végállomás. Úti cél megvan, már csak azt kellene kitalálni, hogy jutunk oda. A buszállomástól a 88-as busz pont oda megy, de előtte még tesz egy jó nagy kört a Duna jobb oldalán lévő lakótelepen. Mindegy, indulásnak jó lesz. A 88-ason egy Solarissal elmentünk az Apollo hídig, ahol átszálltunk a mögöttünk jövő 50-es buszra. Annak az egyik végállomása az Auparknál van, ami az Új híd ellenkező oldalán van, viszont rengeteg busz megy át rajta a belváros felé. Fel is szálltunk az első járatra, a viszonylat számára már nem emlékszem, csak arra, hogy egy csuklós SOR jött. Egy megállóra jó lesz, csak azt nem tudtuk, hogy a Novy Most belvárosi hídfőjénél nincs megálló, csak valamivel beljebb. Innen viszont a történelmi belvároson végiggyalogolva könnyedén megtaláltuk már a keresett végállomást.
Az első Ikarus ami lencsevégre került ez a 415-ös volt.
Egy másik teljes reklámos Solaris a 88-as vonalról.
Vizuális környezetszennyezés SOR módra. Szerencsére Credoék nem másolták le egy az egyben a járművet.
Egy ex. berlini MAN NL 313-15. A kocsit csak bérelte a DPB, nem is olyan régen már eladásra volt hirdetve a mobile-n.
Egyetlen fotóhelyet ismertünk képek alapján, az pedig az Aupark mellett van egy felüljárón, ahol a belváros felől érkező kocsikat lehet lövöldözni.
A fények még nem voltak a legjobbak, viszont forgalom szempontjából első osztályú a fotóhely.
Pár fotó után úgy döntöttünk, hogy ide pár órával később érdemes visszajönni, ezért az Aupark megállójában vártunk egy 435-öst és kimentünk vele az Ovsiste nevű végállomásra.
Egy 415-ös érkezik Ovsiste-hez.
Egy másik 415-ös is éppen itt töltötte a pihenőjét.
A Solarisok eredetileg ezzel a flottaszínnel érkeztek.
Egy új festésű 415-ös. Az eredeti fényezésük szerintem jobban mutat.
Egy Mercedes Capacity a 98-asról.
Ovsiste után a 84-esen egy csuklós SOR fedélzetén a belváros felé vettük az irányt. Először az elnöki palotához mentünk, onnan is rémlett, hogy sok busz jár arra, de fotózni nem igazán tudtunk ott. Ezért rövidesen átmentünk egy újabb csuklós SOR-ral a főpályaudvarhoz.
Egy Mercedes Turismo a Hodzovo namestie-n.
Egy 435-ös a 93-asról a főpályaudvarnál.
Egy kissé már megkopott Skoda 14 TR.
Néhány vonalon csuklós trolikat is üzemeltetnek.
Valamilyen oknál fogva, még otthon a vonalhálózati térképet nézegetve, különös késztetést éreztem arra, hogy menjünk ki a Molecovához. A város azon részén még nem jártam korában, kíváncsi voltam mi van arra, ezért a főpályaudvartól ki is villamosoztunk.
Egy Tedom a Molecova-n. Itt látszott a helyismeret hiánya, ugyanis a 32-es busszal átszállás nélkül ki tudtunk volna jönni ide a főpályaudvartól.
Innen indul a 33-as troli amin viszonylag új Skoda 25 TR-k közlekednek.
Korábban a Novy Most-nál látott 3-tengelyes MAN is beállt a vonalra a délutáni csúcsidőben.
Mivel a villamos elég lassúnak bizonyult, ezért visszafelé inkább a Lafranconitól párhuzamosan közlekedő 30-as busszal akartunk visszamenni a Novy Most-ig. A 30-ason egyébként egy csúnya tetejű SOR-ral sikerült utazni.
Útközben ezt a 435-öst is sikerült megörökíteni.
Ez már a Novy Most, ismét egy Solarissal.
A Novy Most-tól induló 91-es busszal mentünk át az Auparkhoz. A hídon közlekedő rengeteg buszjárat közül egyedül a 91-es és a szintén a belvárosi hídfőtől induló 191-es busz áll meg egyedül a Duna mindkét oldalán.
Az itt közlekedő vonalakon ekkor Ikarus 435-ösök...
... és Ikarus 415-ösök közlekedtek.
Talán Ikarus 435-ösből jött a legtöbb.
Ezután körül néztünk a város több pontján, hátha találunk valahol parkoló turistabuszokat. Nem jártunk sikerrel, illetve az eső is elkezdett esni, ezért a fotózás egy ideig abba maradt. A sikertelen maszekvadászat után felpattantunk egy a 93-ason közlekedő 435-ösre, hogy megnézzük hova megy.
Vysehradská, a 93-as és 95-ös buszok végállomása. A 95-ösön ekkor csak Mercedes Capacity-k közlekedtek.
Egész nap szinte csak kerülgettük őket, itt végre akadt belőlük bőven.
A 93-ason Ikarus 435-ösök és csuklós SOR-ok közlekedtek ekkor.
Vysehradská után már a buszpályaudvar felé vettük az irányt, lassan eljött az ideje a hazafelé indulásnak. A start előtt viszont még volt idő némi állványozásra is.
Szinte ugyanott állt a kocsi, mint reggel.
Zárásként még egy Urbino 15-ös.
Hazafelé a Student Agency szolgáltatását vettük igénybe. A buszunk egy 3-tengelyes Scania Irizar PB volt, a Győrig tartó ¾ órás út elég gyorsan eltelt rajta. Már ekkor megfogadtunk, hogy Pozsonyba még visszatérünk párszor.
Utóirat: Akit esetleg érdekel, itt megtalálja a DPB állománylistáját, típusonként elosztva: http://imhd.zoznam.sk/ba/vozidla/3/autobusy.html