A legutóbbi külső telephelyes vadászat során nyolcról ötre sikerült leredukálnom a hiányzó Ikarusaim számát a Kisalföld Volántól. Első hallásra ugyan ez nem hangzik soknak, viszont az akkor bejárt területről már nem maradt hiány, a maradék öt masina pedig mind ’óvári telephelyes. Így pedig adta magát már egy ottani fotózás is.
Egy szép pénteki napon, ami nem mellesleg az utolsó tanítási nap is volt, terveztem elmenni Mosonmagyaróvárra. Mivel ilyenkor a vasút a 26 alattiaknak ad 33% kedvezményt így azt választottam, annak ellenére is, hogy az a város szélén rak le. Az viszont legalább esélytelen, hogy Credo legyen, legalábbis ha nincs vonatpótlás. Mondjuk a most éppen aktuális Győr és Tatabánya közötti pótláson dolgozó buszok között eddig még egyet sem láttam, más érdekességet viszont igen.
Három Volán, az Alba, a Bakony és a Vértes képviselteti magát a vonatpótlón, illetve ezek mellett még néhány maszek busz is fellelhető.
Egy gyönyörű nagy ablakos 250-es a Szabó Tours-tól.
A 11:48-as Bruck an der Leitha-ig közlekedő REX-el mentem át ’óvárra, amin elég durva hering party volt. A szóló Talent motorkocsi gyakorlatilag tele volt, de legalább nem késtünk. Mosonmagyaróvárra érve aztán már csak egy laza 5.5 km-es gyaloglás várt rám a buszpályaudvarig, igaz, végig a buszok útvonala mellett. Gyorsan kezdetét is vette a csengetés.
Elsőként GOX-117 került lencsevégre.
JOY-193 az 1K-ról. Tavaly tavasszal még Sopronban lőttem ezt a vasat, azóta ha jól rémlik egyszer már "selejtezték" is, de végül kocsihiány miatt Mosonmagyaróvárra került.
JXW-459 Jánossomorja felől érkezett, majd a vasútállomástól már 1-es helyi járatként közlekedik tovább. Mosonmagyaróváron bevett szokás ez, pedig az alapján amit eddig én láttam, lenne igény a tisztán helyi járatra is, normális helyi járatra való kocsiparkkal.
A nap első hiányzó Ikarusa a JXW-451 volt. Ezzel minden Kisalföldes EAG-ról van már képem. Ráadásul egy nekem igencsak bejövős (véletlen) svenkkel sikerült feltenni azt a bizonyos pontot az i-re.
KIT-120 Mosonszolnok felől, de már 1K helyi járatként. A Kisalföld 263-asai közül csak két kocsit nem alakítottak át 2-ajtóssá.
LHT-618 című Credo IC 9,5-ös. Eddig ez is hiányzott, amúgy meg eldönthetné, hogy ez akkor most hányas helyi járaton akar lenni :)
IC 11-es Credo a 2-es helyi járaton. Az 1-1-0 ajtóelrendezésű járművek véleményem szerint nem hogy városi, de még elővárosi forgalomra sem éppen a legideálisabb járművek. Itt pedig tisztán helyi járaton közlekedik ez a járgány.
GTZ-882, vagyis az utolsó hiányzó 263-asom. Lett még egy ugyanilyen szögű képem a szintén hiányzó JLZ-838 című 260-asról is, de azt egy kissé elb*sztam...
Ellenpélda is van, a tisztán helyi járaton közlekedő helyközi buszokra: ez a BC 11-es éppen Márialiget felől hasít a vasútállomás felé, a nap későbbi részén pedig még a csemeztanyai járaton is láttam. A képen látható Credo egyébként még anno a győri helyi járaton kezdte meg a pályafutását.
A proto BN 12-es a Szent István király úton. Ez is Győrben kezdte meg az életét, és onnan került át ide. Nem mellesleg ez is faluról, most éppen Dunasziget felől közelít a vasút felé.
Az előbbi rengeteg Credo után jöjjön egy GZF-213. Ezt a vasat is szinte már mindenhol lőttem.
KCM-490 az 1-es helyi járatként is közlekedő Várbalogi járatról. Legalább az onnan Albertkázmérpusztáig vezető földútra nem EAG megy.
Igaz, hogy csak egy BC 11-es, de ennek a JXW-456-nak is örültem. Így már a KaV összes sárga járgányáról van képem.
A KIT-120 mellett a képen látható GXD-415 rendelkezik még 3 ajtóval a Kisalföld 263-asai közül. Egyébként korábban még egyikről sem sikerült ajtós fotót készítenem.
EVL-622 a Humbákfalván... izé, Máriakálnokon át Darnózseli felé közlekedő 1-es járaton. A kétajtós 415-ösökkel nem lenne gond szerintem a helyi járatokon akkor, ha lenne bennük babakocsi tároló. A Kisalföld helyközi üzletágánál viszont még az EN 12-esekben és az Ekenellben sincs, sőt, állítólag a hosszú E94-esekbe se akartak, de az EAG csak azzal együtt volt hajlandó átadni a buszokat.
Ez a Renault Ares a Dunakilitin található Veritas egyik szerződéses járatát csinálja. Ha még lenne rajta egy klíma, akkor azt mondanám korrekt egy masina, pedig nem vagyok egy Renault/Irisbus fan.
GKZ-103 a novákpusztai 3K-ról.
KCM-495 a rajkai 1B-ről a Régi Vámház térnél.
Közel három óra alatt sikerült is áttérnem a busz végállomásra. Mivel a CLY-115 és a KTY-743 című hiányzóimmal addig nem sikerült találkozni, kezdtem attól félni, hogy nem dolgoznak. Félelmeim be is igazolódtak, két busz állt a telepen, természetesen pont ez a kettő. Ennek hatására úgy döntöttem, hogy akkor irány vissza Győr, és gyorsan felszálltam a Hegyeshalom felől éppen begördülő GOX-117-re, amivel visszamentem a vasúthoz. Végül Győrben lőttem még egy vonatpótlót:
ACH-385 a győri vasútállomás előtt.
Végezetül még mindig maradt két hiányzó 260-asom (CLY-115, KTY-743) és a harmadikat (JLZ-838) is újra kellene lőni. Na majd egyszer még ráfekszek az ügyre :)