Az év eleji erős kezdet és a hófrász után ideje volt, hogy kicsit visszaessen a fotótúrák száma. Ideje volt már mással is foglalkozni. Szombaton viszont a felhős idő meghozta a kedvemet némi külső telephelyes busz vadászatra és jobb dolgom sem akadt a délutánra, így neki indultam a vidéknek. Az egyetlen cél, amit kitűztem az Mosonszolnok volt, régóta elakartam már menni oda műszakváltáskor.
A koránkelés nem erősségem, így dél körül startoltam el Győrből. Az 1-es főúton Mosonmagyaróvár felé indultam el, majd Öttevényen különös késztetést éreztem arra, hogy benézzek a szomszédos Kunszigetre. Nem hiába.
AAH-874 a kunszigeti buszfordulónál, mint a nap első rendszáma. A kocsit pár éve teljesen felújították.
Kunsziget után Mosonszentmiklós és Lébény felé vettem az irányt. A két települést a 70-es 80-as években egyesítették, akkor Lébényszentmiklós néven létezett. A közvetlen győri buszjáratok előtt helyi járat is volt a településen, ami a vasúttal kötötte össze a falu különböző részeit. Ez a győri buszjáratok megindulása után megszűnt, valamint ’89-ben a két falu is különvált egymástól.
Mosonszentmiklós legelején ismét egy 280-as.
A templom mellett egy BOS szerződéses EC 11-es.
Falufíling menetrend szerinti Credoval.
Szelektív hulladékgyűjtés Mosonszentmiklóson.
Lébényi buszfordulónál ismét egy 280-as.
Lébény után Kimlére is benéztem, hátha alszik egy busz ott is.
DUD-649 a kimlei községházánál.
Az idő szokásához híven repült, ideje lenne megindulni Mosonszolnokra, ha oda akarok érni a műszakváltásra. Óváron sikerült gyorsan túljutni, az M1-es fölött átívelő felüljáró után azonban satufék, majd irány be a helyi gyár parkolójához.
JXZ-948 Mosonmagyaróvár határában. Az idén tölti a vas a 30. évét.
Az ex. Bakony Volános BFJ-293 immáron MBZ-255-ként.
Innen már Mosonszolnok csak egy köpésre van, pont időben sikerült áttérni. Kettő óra után nem sokkal szépen lassan elkezdtek szállingózni a gépek a falu felől az Ipari Parkhoz.
LWM-502 érkezett elsőként. A Kisalföldtől többnyire Credok jöttek.
Szerencsére buszt is küldött a Volán.
Ez után Jánossomorja következett, az ottani buszforduló rendesen a falu város végén van. Természetesen se ott, se útközben odáig nem találtam semmit. Onnan viszont már nincs messze a szomszédos osztrák település, Andau (Mosontarcsa), így elnéztem oda is. Elvégre a Postbusnak is szokása hétvégén kiállni a falukba, ha van, akkor a vasúti megállóhoz vagy a helyi tűzoltószertárhoz, ha nincs, akkor általában a templomoknál vagy a faluközpontokban állnak meg.
Andauban a tűzoltószertárnál állnak a buszok. A határ túloldalán tudják mivel kell igényes szolgáltatást nyújtani.
Andau után elnéztem Várbalogra is, hátha lesz ott valami, meg még amúgy se jártam arra. A falu felé vezető út az a tipikus magyaros sokadrangú út, tele kátyúval meg egyéb úthibával. Ez viszont még mindig autópálya a Várbalogról Albertkázmérpusztára vezető úthoz képest, amin menetrendszerinti busz járat is jár.
Ezen a kátyús földúton keresztül érik el a menetrend szerinti járatok Albertkázmérpusztát. Hatalmas a kontraszt az alig pár kilométerre lévő Ausztria után.
Várbalog után visszamentem Jánossomorjára, majd a 86-os úton továbbmentem Csorna felé. Bősárkányban aztán ismét akadt némi fotóznivaló a főút mellett.
JXZ-948 a nap folyamán már másodszor.
Egész jó állapotban volt ez a 200-as Setra is.
KIT-115 szintén a faluban állt.
Innen már meg sem álltam Csornáig, a város pályaudvara tele volt buszokkal. A helyi telep megszüntetése óta itt alszanak az autóik.
Tiszta EAG, dísztárcsákkal. Látszik, hogy a gazdái törődnek a kocsival.
KCM-492 a pályaudvar másik oldalán.
Csornáról már Győr felé vettem az irányt. Útközben még benéztem Kónyra és Rábapatonára is, hátha lesz valami. Előbbiben semmit nem találtam, Rábapatonára viszont már a helyi buszforduló miatt is megérte bemenni. A gyönyörűen kiépített falusi buszfordulóhoz még fedett kerékpártároló is tartozik. Meg nem mellesleg volt még ott két rendszám is.