Csoki bá’ vetette fel pár nappal ezelőtt, hogy menjünk el valahova falufotókat gyártani. Az ötlet jónak bizonyult, így hamarosan a tettek mezejére léptünk, és megindultunk a Vértes Volán felségterületére.
Hajnali negyed kilenckor indultunk Győrből Komárom felé az 1-es úton. Győr után az első faluban, Gönyűn álltunk meg először.
DUD-958 Gönyű Komárom felőli végén.
Innen gyorsan továbbálltunk Almásfüzitő felé, majd ráfordultunk a 10-es útra. Dunaalmásnál az utolsó pillanatban befordultunk a falu felé, hátha van ott valami. Kb. 200 méter múlva már ott is figyelt a következő rendszám.
FKU-448 Dunaalmáson. Az iskolapéldája annak, hogy hogyan nem kellene bánni ezekkel a gépekkel. Amíg Pécsre Credoval jár a Kisalföld Volán, addig egy 55 km-es szerződéses járatra óriási luxus egy Lion's Coach.
Dunaalmás után továbbmeneteltünk a 10-es úton. Útközben Dorogig több helyen is megálltunk, többek között például Süttő és Lábatlan között, mivel a buszmegállókban lévő embermennyiségből arra következtettünk, hogy jön mögöttünk valamilyen menetrend szerinti járat.
Süttő után megálltunk megvárni a mögöttünk jövő menetrend szerinti járatot. Szerencsénk volt, mert előtte még az ellen irányból is érkezett egy busz, méghozzá nem is akármilyen.
GEW-060 Lábatlan Süttő felőli végén.
Nagyából Lábatlan és Nyergesújfalu határánál figyelt a következő két rendszám.
Panaszra nem lehetett okunk, eddig minden kocsi könnyen észrevehető helyen parkolt.
A 10-es útról végül Dorognál fordultunk le Csolnok felé, majd innen a környék településeit akartuk minél jobban bejárni.
Egy Setra S 215 HD a 10-es út Csolnok felé vezető elágazásánál.
Szembe forgalom valahol a 10-es főút és Csolnok között.
Menetrend szerinti járat, ezúttal az EKM-765-el.
Csolnokról Dág érintésével Sárisápra mentünk át. Sárisáp egy viszonylag nagy kiterjedésű település, ahol a felhozatalra nem igazán lehetett panasz. A Vértes Volán néhány járműve mellett még némi maszek is található a faluban.
HHF-668 a Sárisápi templomnál. A háttérben látható LPZ-293 sajnos fotózhatatlanul állt.
Helyette álljon itt ez a Hyundai Chorus, mert ilyet úgyse lő szinte senki. :)
Nem sokkal távolabb állt ez a 250-es. Valamelyest kárpótolt az előbb bebukott gépért.
Sárisápról Bajna felé indultunk tovább. Bajna előtt viszont még elnéztünk Bajótra is. Gyors kávészünet a falu egyik kocsmájában, majd utána nekilendültünk a falu feltérképezésének külső telephelyes busz ügyben. Megtettünk kb. 10 métert a kocsival, aztán már fel is tűnt a láthatáron a következő néhány rendszám.
BOS-574 két Kréberes Setra társaságában Bajóton.
A középen lévő S 315 UL értéke önmagában meghaladja a másik két járművét.
Bajót után Bajna következett, ahol szintén bőven akadt fotótéma, majd Epöl és Úny érintésével Tinnye felé mentünk tovább.
Ismét egy menetrend szerinti járat, ezúttal JOY-880 személyében.
Bajna, híd megállóhely mellett állt ez a Sportbuszos Neoplan.
Kicsivel arrébb pedig egy King-Long állt.
Tinnye Úny felőli végén állt a következő rendszám.
Ha már egyszer Tinnyén voltunk, akkor úgy voltunk vele, hogy nem hagyhatjuk el úgy a környéket anélkül, hogy megkeresnénk az Üvegtigris büfét. Azt nem tudtuk melyik faluba vezető út mentén található a büfé, de végül csak megtaláltuk a Piliscsaba felé vezető aszfaltcsík mellett. Ráadásul meglepetésünkre működött is a büfé, úgyhogy újabb kávészünet, illetve kajaszünet következett. Miután alaposan megnéztük eme kultikus helyszínt továbbindultunk Zsámbék felé. Zsámbékon a buszfordulónál semmi nem volt, így gyorsan továbbálltunk Szomor és Gyermely felé.
Szomoron sikeresen megtaláltuk a helyi maszek járműveit.
LHV-070 Gyermely és Szomor között.
Kívülről szerintem nem néznek ki olyan rosszul ezek a King-Longok.
Nem gondoltuk volna, hogy Gyermelyen ennyi külső telephelyes King-Long van.
Tarján felé mentünk tovább, abban a reményben, hogy ott is lesz valami. Bejártuk szinte az egész falut, de nem találtunk semmit. Innen Tata felé indultunk tovább, útközben betérve még Vértestolnára és Tardosra is. Előbbiben állt egy bevásárlókocsi.
Mire Tatára értünk, addigra erőteljesen sötétedni kezdett. Eredetileg nem is álltunk volna ott meg, mivel inkább Naszályra akartunk még odaérni mielőtt teljesen besötétedne.
Tatán eredetileg nem terveztünk megállni, de emiatt a vas miatt végül mégis tartottunk egy rövid pihenőt.