Elérkezett az olaszországi sorozatom harmadik, utolsó része, amelyben Trieszt tömegközlekedési járműveiről olvashattok néhány szót. Trieszt egy 230.000 ezer fős tengerparti város az olasz és a szlovén határ mellett, Velencétől kb. 160 km-re található.
Mivel ez egy alapvetően tömegközlekedési járművekkel foglalkozó blog, ezért kézenfekvő, hogy ezt a postot ne valamilyen tömegközlekedési eszközzel kezdjem, hanem valami mással. :)
Néhány 2012-es Maserati GranTurismo Convertible a Trieszt melletti Miramare kastély előtti téren. Éppen ekkor tartottak tesztnapokat több ország különböző autós újságírójának részére a környéken.
Valahogy így nézett ki ekkor a kastély előtti terület.
Triesztben a tömegközlekedési feladatokat a Trieste Transporti látja el. Körülbelül 60 buszjáratot üzemeltetnek a városban, emellett két hajójárat, és az Opcinai villamos vonal üzemeltetése is hozzájuk tartozik.
Ott jártamkor az autóbusz vonalakon Iveco/Irisbus CityClass-ok, Irisbus Citelis-ek, különféle BMB-k (BredaMenarinibus) illetve a Mercedes Citaro három féle verziója közlekedett.
Kezdésnek egy Iveco (vagy Irisbus, kinek hogy tetszik) CityClass a Via Fabio Severo -n.
Szintén egy CityClass, ezúttal hátulról, és újfajta fényezéssel a Piazza Oberdan -ról.
Triesztben háromféle kialakítású Citaro közlekedett 2011 nyarán. Ezek egyike a sima 12 méteres szóló verzió...
... illetve a szóló változatból még a 10.5 méteres Citaro K található meg a városban. Akárcsak a 12 méteresek, ezek is háromajtósak.
Csuklósból is közlekedik néhány darab a városban. A képen látható példány a Városháza közelében került lencsevégre.
A Trieste - Rijeka - Split járat kocsija. A kb. 440 km-es útja során összesen három országot érint a járat.
A sokak által nem éppen szépnek tartott Irisbus Citelis-ből viszonylag sok van a városban.
A 9-es vonalon ezt az egy kivételt leszámítva csak csuklós kocsikat láttam.
Egy régi flottaszínű CityClass a tengerpart mellett húzódó Riva 3 Novembre-n.
Triesztben a Güleryuz Cobra emeletes verzióját használják a városnéző járatokhoz.
Kétféle csuklós típus van a városban: a Citaro G, és a képen látható BMB M340 U.
A csuklósok után nem lepődtem volna meg, ha ilyen ajtóelrendezéssel gyártották volna az ARC 134-eseket.
Kilátás a belvárosi közúti alagút egyik bejárata fölül.
Végezetül egy csuklós Citaro a Via Giosué Carducci -n. Ez az út a személygépkocsik számára egyirányú, és vagy 3-4 sávban hömpölyög a forgalom. A buszok és taxik számára viszont van egy sáv az ellenkező irányba is, ráadásul még szükség esetén külön balra kanyarodó sávot is kialakítottak nekik.
Ezzel véget is ért olasz cikksorozatom. Remélem érdekesnek bizonyultak, hamarosan pedig jön a többi Sommerticket-es túra elbeszélése.