Aaron-Művek

Járműfotózás és ezzel kapcsolatos fotótúrák bemutatása Közép-Európából.

Prágai Karosa vadászat

AaronPeto 2014.12.29. 18:40

A meglehetősen eredeti cím mindent elmond, vagyis ezúttal nem a Sommerticketes utak folytatása, hanem az őszi prágai kaland következik. A csehek fővárosa sokak kedvence, engem viszont nagyon sokáig teljesen hidegen hagyott, közlekedésileg legalábbis. Aztán úgy alakult, hogy egy kisebb társasággal az október 23.-i hétvégén sok ezer honfitársunkkal egyetemben elmentünk berúgni kirándulni pár napra Prágába, és ha már egyszer ott voltam, akkor a második nap reggelén józanodás címszóval ellógtam buszt, elsősorban Karosát fotózni.

 Prága (0)

A startpisztoly valamikor a hajnali órákban (az én értelmezésemben ez olyan 9 óra környékét jelenti) dördült el, elsőként a Náměstí Republiky-t vettem célba, mivel csak pár saroknyira volt a szállástól.

 Prága (1)A prágai villamos hálózaton alapvetően egyirányú, egy oldali ajtós villamosok közlekednek. Kivételek ez alól a KT8D5-ösök, melyek kétirányúak, mindkét oldalukon ajtókkal. Vágányzárakkor eme tulajdonságaik igencsak hasznosnak tudnak bizonyulni.

Prága (2)Egy Renault/Karosa/Irisbus (mindenki húzza alá a neki legjobban tetsző márkát) Agora, ami itt Citybus típusnévvel fut. Egyébként meglepően jó gépek ezek.

Prága (3)

Egy retró hatású színtervvel megáldott, de modernizált, sőt alacsony padlósított csatolt T3 érkezik a tér villamosmegállójába.

 

Innen irány Florenc, a helyi Népliget, amit szerettem volna minél előbb letudni.

 Prága (4)Egy Karosa B931E a 133-as vonalról Florencnél.

Prága (5)Florenc Prága fő távolsági és nemzetközi buszpályaudvara, ahol nagy számban megtalálhatóak a Student Agency járművei. Nem sok járművükről volt eddig képem, ezek hiányát itt sikerült valamelyest csökkenteni.

Prága (6)Irány a kijárat, ahonnan elsőként jöjjön az a jármű, ami leginkább sokkolt. Az egy dolog, hogy nálunk is bőven vannak hasonló kotlák az utakon, de nem egy ~140 km hosszú távolsági járaton.

Prága (7)Az előbbi FR1-hez képest ugorjunk pár szintet feljebb, egy jóféle Student Agencys Irizar PB-vel. Valahogy így néz ki egy minőségi szolgáltatást nyújtó távolsági járat autóbusza.

Prága (8)Amit a helyszínen a cseh rendszám miatt hirtelen nem tudtam hová tenni: szintén a Student Agency állományához tartozik a verda, és a DB Prága és Nürnberg közötti IC Bus viszonylatát szolgálják ki néhány ilyen géppel.

 Prága (9)Egy kis helyi járat. Nem szerettem meg e cseh remekeket.

Prága (10)Prága - Bécs járat, egy Setra S416 GT-HD-vel.

Prága (11)Látkép a másik irányba. Ilyenkor bezzeg nem tudott jönni egy nyüves Studenka se... :D

Florenc alaposan letudva, irány tovább. De hová? A várost nem igazán ismerem, helyeket se nagyon néztem előre (minek azt?), egyetlen valamirevaló segítségem pedig egy turista térkép, aminek a hátulján rajtavan a metró és villamoshálózat sematikus térképe. A hova kérdésre végül aztán Nové Butovice lett a válasz, mert az kellően kint van Florenctől ahhoz, hogy a hülye logikámmal oda menjek. Na meg mert OMSIból ismerős az onnan induló 235-ös vonal, a Malá Ohrada megálló környékén meg a táj se rossz.

 Prága (12)Pozsonyhoz hasonlóan itt is bőven akad SOR NB 18-ból. Utastéri klímát itt mondjuk egyen sem láttam, szóval nyáron itt se szívesen utazgatnék.

Prága (13)A 235-ös vonalon kívül más viszonylat is akadt.

Prága (14)Végre csuklós Karóóóza :P

A 235-ösön csúcsidőn kívül pörgő két kocsi megörökítése nem igényelt különösebb erőfeszítést, így hamarosan visszamentem a Nové Butovicéhez egy SOR NB 12-es fedélzetén, ami csupán olyannyira volt hulladék, hogy az 5 perces út alatt végig azon matekoztam mikor esik ki a hátsó futómű. Ettől függetlenül viszont még mindig többre tartom ezeket az ipari méretű elrettentő példákat, mint a hazai faszánkó gyár termékeit, mert náluk az innováció nem abban merül ki, hogy vágnak egy duplaszárnyú kettes ajtót az Inovellre. Na mindegy, hol is tartottam? Ja, Nové Butovice…

 Prága (15)Elővárosi Karosa C954-es a Probo Bustól.

Prága (16)Erre meg nincsenek szavak. Undorító sz@rkazal, ami a maga módján még tetszik is.

Lassan irány vissza a város belseje felé, a következő megállóhely Andél metróállomás, és a szomszédos Na Knížecí buszállomás. Komlószag és a cseh ipar remekei, avagy íme az itteni felhozatal.

 Prága (17)Ottjártamkor a 20-as villamos helyett Na Knížecí és Újezd között pótlóbuszok jártak. A képen egy az x20-as vonalon közlekedő Karosa B951E érkezik Andélhoz.

Prága (18)9254-es pályaszámú Skoda 15T a Staropramen sörgyár előtt. Apró érdekesség, hogy a sarki kocsmában a szomszédban készült sör nincs a kínálaton.

Prága (19)Nincs külföldi túra magyar travel nélkül...

Prága (20)Modernizált, alacsony padlósított T3-as szerelvény a pályaudvar melletti Za Ženskými domovy-n.

Prága (21)A helyi és elővárosi vonalak mellett számos, a Student Agency által üzemeltetett távolsági vonal is érinti a Na Knížecít.

Prága (22)Az x20-as villamospótló miatt az amúgy is forgalmas állomáson most a megszokottnál is nagyobb volt a pörgés, a kijáratnál gyakorlatilag lehetetlen volt mindent kilőni. Valamint a helyi erő bemutatta, hogy itt is divatját éli a csuklóst lehetetlen szögből félméterről meglövöm, és örülök a király képnek című mozgalom.

A térkép alapján a következő kiszemeltem az A jelű metróvonal Dejvická nevű végállomásának környéke volt. Ezt a helyet még előző nap, a városba érkezvén szemeltem ki, igaz, amikor a Na Knížecíről elindultam ide, ezzel még nem voltam teljes mértékben tisztában. A területre való megérkezés után végül nem a metróállomás feletti Vítězné náměstín kezdtem neki a fotózásnak, hanem valamivel feljebb, a Svatovítskán.

 Prága (23)Svatovítska, a cseh ipar két remekművével. Nem titkolom, én csípem a Karosákat.

Prága (24)A helyi reptéri expressz, aminek a belvárosi végállomása a főpályaudvarnál van.

Prága (25)

Prága (26)Hogy egy kicsit a villamos fan olvasóknak is kedvezzek. Külön felhívnám a figyelmet a T3-as visszapillantó tükrére felhelyezett viszonylatjelző táblára.

Prága (28)Legyen teljes a nap folyamán látott villamosos típuspaletta, avagy egy Skoda 15T, ezúttal az ajtós oldalról.

Prága (27)Aaron örül című rovatunk mai képviselője.

A Svatovítská villamosok és DPP-s buszok fotózására tökéletesen alkalmas, de elővárosi vonalalak már nem igazán érintik. Lent a Vítězné náměstí viszont ebből a szempontból már egyáltalán nem rossz hely.

 Prága (29)Gyááá, még egy SOR BN 8.5. Egyébként húsz ilyen trágyaszórója van a DPP-nek.

Prága (30)Egy újabb példája annak, hogy nem teljesen egyhangú a helyi flotta se. Citelist mondjuk csak a város ezen részén láttam.

Prága (31)Pár Karosa volt kint az innen startoló 107-es vonalon is.

Prága (32)Az elővárosi vonalak egy részén a CSAD Kladno szolgáltat, sok esetben helyi kialakítású járművekkel. Igaz, ezek Prágán belül helyi járati feladatokat is ellátnak.

Ideje volt újra átmennem a város nagyjából túloldalára, a Vrsovice telep környékére, bízva abban, hogy hátha sikerül a telephez tartozó még meglévő öt darab E91-esből pár darabot elcsípni a környéken (spoiler alert: nem sikerült). Elsőként a Chodovská út mellett tevékenykedtem.

 Prága (33)Mire áttértem a város túloldalára a nap is előbújt a felhő takaró mögül.

Prága (34)Csatolt T3-as a 11-es vonalól.

Prága (35)

Sok vonal nem érintette az aktuális fotóhelyet, a távolban viszont több busz is láttam elkanyarodni. A megállóban lévő vonalhálózati térképen feltűnt, hogy két megállóval arrébb több vonal is fonódik, az irány alapján ráadásul a nap is jó irányból kell, hogy süssön. Így hát felpattantam az első érkező 136-osra, és átgurultam az SK Slavia Praha focicsapat stadionja mellé.

 Prága (36)A buszról leszállva az FC Slovan Liberec csapatbusza fogadott a stadion mellett. A kezdés jó...

Prága (37)

Prága (38)

Prága (39)... és a folytatásra se lehetett panasz. Sikerült ugyanis Prága egyik legjobb fotóhelyét megtalálnom, legalábbis a számomra. A viszonylag sok vonal miatt 2-3 percnél többet nem kellett várni egy járműre se, sőt, volt hogy egy lámpaváltással négy busz érkezett.

Prága (40)A Prága - Rahó buszjárat is üdvözletét tette, ezzel a Setra S 315GT-HD-vel.

Egy idő után a tökéletes fotóhely is unalmassá tud válni, így felsétáltam az előttem lévő dombra, megnézni az arrafelé kanyargó vonalakat.

 Prága (41)Egy kis Sola a 101-esről. A belvárosban a szállásunk előtt közlekedő 294-es vonal is ilyenekkel volt kiadva. Korábban meg E91-el.

Prága (42)Csuklós Karosa a Benešovskán, a 150-es vonalról.

Prága (43)

Nem sok időm volt már mikor itt jártam, de a közeli Zelviského nevű végállomás meglátogatását nem tudtam kihagyni.

 Prága (44)Telireklámos T3-as Zelviskéhonál.

Prága (45)Egy Karosás hangulatkép még így a végére.

Zelviského után aztán abba is hagytam a fotózást, mivel fény is egyre kevesebb volt, meg nekem is vissza kellett érnem a városba, mert lassan indult az estére betervezett program.

Összességében elmondhatom, hogy egy igencsak eseménydús és eredményes nap állt mögöttem. Ahhoz képest, hogy egyáltalán nem ismertem a várost, és helyeket sem igazán kerestem korábban, elég nagy területet sikerült bejárnom. Meg is szerettette magát velem a város, és bízom benne, hogy a közel jövőben lesz még folytatása az ottani fotózásnak.

 


B.U.É.K. Mindenkinek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr477019655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása