Aaron-Művek

Járműfotózás és ezzel kapcsolatos fotótúrák bemutatása Közép-Európából.

Sommerticket 2013 – Linz, én így szeretlek!

AaronPeto 2013.10.02. 20:19

Közeledett az idei szezon vége, így az utolsó hetekben elkezdtem azon filozofálni, hogy mi maradt még ki a szokásos úti célok közül. Például Linz, ahol az év korábbi részében ugyan már voltam párszor, de fotózni még csak a pályaudvarnál fotóztam. Az meg szerintem nem pálya, ha minden ugyanarról a helyről van meg, így gondoltam ideje lenne rászánni egy teljes napot a városra.

 Linz 2013 (0)

Győrből start a szokásos 162-es Railjettel, ezzel elvileg valamivel több, mint három óra alatt landolni is lehet Linzben. Csakhogy a technika ördöge közbeszólt, a Railjet vezérlője Meidlingben úgy döntött, hogy ő ott akkor most kinyiffan, a többiek meg oldják meg. Szépen vártuk a vonaton, hogy na, most mi lesz. Az idő közben viszont rohant, szóval lehet, nem ártana keresni valami alternatívát. A Budapest és München között közlekedő, egy órával utánunk induló 60-as jetit gyorsan elfelejtettem, egy óra késéssel nem lenne elég időm a városban (alapesetben is csak kb. 6 órám lett volna…). Ekkor jött a nagy ötlet, hogy az RJ mögött húsz perccel indul egy ÖIC, azt elérve sikerülne egy húsz percet megmenteni a Railjethez képest. A cél adott, már csak el kell jutni a vonatig. Pechemre mire ezt kitaláltam, pont elment a Hütteldorf felé közlekedő S-Bahn, anélkül pedig már csak az U6-os maradt. Így a metrónak köszönhetően, és némi piroson átvágtatás után sikerült elérnem az ÖIC-et a Westbahnhofon, amivel gond nélkül sikerült eljutni Linzbe, igaz, a tervezethez képest közel 3/4  óra késéssel.

Linzben a fotózásnak a Taubenmarktnál kezdtem neki.

 Linz 2013 (1)Kezdetnek egy Citaro G a 27-es Taubenmarkt megállójánál.

Linz 2013 (2)Egy reklám nélküli Bombardier Cityrunner ugyaninnen. Linzben a villamosok többségén különféle reklámfestések vannak, flottaszínű jármű viszonylag kevés van, főleg a régebbi Cityrunner-ek között.

Innen a 26-os busszal indultam tovább. A vonal Obere Donaulande és St. Margarethen közötti szakasza már egy ideje birizgálta a fantáziámat, úgy döntöttem ideje lenne felkeresni, és nézni rajta valami fotóhelyet.

 Linz 2013 (3)A 26-os vonal St. Margarethen-i végállomása, amely egyébként közvetlenül a Duna jobb partján található.

Linz 2013 (4)A 26-os mellett még a 192-es, valamint néhány elővárosi vonal közlekedik közvetlenül a Duna partján. Kíváncsi lennék egyébként, hogy meddig érhetett itt a víz június elején.

Linz 2013 (5)Néhány vonalon a Wilia szolgáltat, tőlük ilyen faceliftes Citarókat láttam a város környékén rohangálni. Az utasterük egyébként elég érdekesre sikeredett (nincs babakocsi tároló, de a bal oldalon csak egy sor ülés van).

Linz 2013 (6)A SabTours Mercedes O 405 NK-ja a 192-es vonalról, amelyen alapesetben egyébként két Sprinter City szokott közlekedni. Gyanítom, hogy ez a tartalékjuk.

Linz 2013 (7)Postbusos Karosa Irisbus a 671-es vonalról.

Linz 2013 (8)A 413-as háziszámú Citaro a 26-osról. Ezen vonal kiadásához is bőven elég két jármű.

A Duna partja letudva, ideje továbbállni. A következő célnak a 19-es vonal volt kitűzve, ezen még a legelső linzi fotózásomkor láttam egy izgalmas fotóhelyet. A Duna mellől a 192-es busszal mentem át Leondingba, a feljebb látott Mercedes O 405 NK fedélzetén. A busz egyébként néhol elég szűk helyeken kanyargott, ráadásul egyik ilyen helyen jött szembe egy teherautó is. Tükrök behajtva, a két jármű félig a bokrokban, de azért elfértünk. Útközben itt is kinéztem pár helyet, de mivel a vonal csak 30 percenként jár, és általában Sprinter City-vel, ezért a majd egyszer mappájába raktam az agyamnak.

 Linz 2013 (9)Ez már Leonding, és a Michaelsbergstraße, egy a 191-esen közlekedő, a SabTours állagába tartozó Solaris Alpinoval. Ha minden igaz ezekből csak kettő van a városban, és eddig ez még pont hiányzott, így ezekkel legalább már többet nem kell szórakoznom.

Linz 2013 (10)A 333-as csuki Citaro a 19-es vonalról. Nem örültem neki, hogy a 19-es jött előbb, mert így kb. évek múlva jött csak a következő a kinézett fotóhelyhez.

Linz 2013 (11)Ellen irányból a 302-es kocsi jött a 17-esen.

Linz 2013 (12)Pár perccel később pedig már érkezett is vissza a kis Sola a 191-esen. Legalább meglett ajtósból is.

A 19-esen kinézett fotóhely végül ismét kimaradt, de úgy döntöttem legközelebb már tényleg szakítok arra is időt. Leonding központjából Froschberg felé vettem az irányt a 17-es busszal, útközben azon is kinézve néhány jövőbeni fotóhelyet. A gáz csak az, hogy az önálló szakaszon ez is 30 percezik.

 Linz 2013 (13)A 26-os másik végállomása a Froschberg városrészben található Stadionnál van. Légvonalban nincs is messze egymástól a két végáll, de a busz nem éppen a legrövidebb úton közlekedik köztük. Linzben egyébként a legtöbb vonal meglehetősen hosszú, és kacskaringós utat jár be.

Linz 2013 (14)A 46-os trolivonal egyik végállomása is Froschberg városrészben található. A trolik egy kis utcában végállomásoznak, a Stadiontól nem messze.

Linz 2013 (15)A 342-es Citaro G a 19-esről.

Froschberg is letudva, így hamarosan elindultam a vasút felé, megnézni mi az aktuális felhozatal. Csalódás most sem ért a környéken.

 Linz 2013 (16)Kedvenc tárolómon épp semmi érdekeset nem találtam, de ez a kis Temsa pont jókor jött, főleg úgy, hogy hiányzó volt. :)

Linz 2013 (17)A WWT egyik PlusCity-s Citarója. A korábban megismert magyar sofőrrel sajnos nem találkoztam.

Linz 2013 (18)Ha Linz, akkor elmaradhatatlan az elővárosi Setra S 431 DT. Eddig kilenc ilyennel találkoztam a városban, amelyek közül öt a közlekedési szövetség (OÖVV) reklámját hordozza magán.

Linz 2013 (19)BD 13755 az Enns és Steyr felé közlekedő 401-es járatról. A vonalon elég gyakran közlekedik "nagy" busz, de emeletest eddig még nem láttam rajta. Azokat inkább rövidebb (30-40 km-es) vonalakon járatják.

Linz 2013 (20)Egy Lion's Regio a 250-esről, ködlámpával, mert úgy a menő. :)

Linz 2013 (21)Hogy egy kis helyi járat is legyen a belvárosból: a 342-es kocsi a Goethekreuzung-nál.

A vasútállomástól ezután begyalogoltam Linz fő utcájára kajálni, hátha közben sikerül kitalálnom, hogy akkor merre tovább. A bevitt tápanyag meg is hozta a hatását, hamarosan kitaláltam, hogy felugrok a legközelebbi villamosra, azzal megyek egy pár megállónyit, aztán majd lesz valami. Így kötöttem ki végül az Unionstraße-n.

 Linz 2013 (22)Egy újabb Bobmardier villanyos. A kép készítése után ezzel mentem át az Unionkreuzung-hoz.

Linz 2013 (23)Ez már az Unionstraße, egy a 41-es vonalon közlekedő csuklós Citaróval. Az itt közlekedő 41-es és 43-as trolik helyett buszok közlekedtek. A pótlás oka nem ismert számomra.

Linz 2013 (24)Ellenirányú trolipótló a 370-es személyében.

Pár kép készítése után továbbmentem innen a 43-as trolival busszal, egészen a Neue Heimat elnevezésű csomópontig. Itt találkoznak egymással a 11-es, 19-es és 43-as vonalak. Előbbi kettő hangolva 30 percenként, utóbbi pedig 15 percenként jár. Először azt hittem, hogy nem lesz gond a fotózással, a sok autó ellenére sem, mivel felhős időnek köszönhetően minden irány lőhető, két busz között meg majd mindig átmegyek a csomópont azon oldalára, ahol nem zavarnak majd az autók. Azt viszont nem vettem számításba, hogy minden mindenhonnan ugyanakkor érkezik, így 15 percig gyakorlatilag semmi fotótéma nincs. Ezt szoktam szívásnak nevezni. :)

 Linz 2013 (25)Neue Heimat, a 332-es csukival. Az aluljárórendszer miatt alapból nem egyszerű a csomópont oldalai között ingázni, de úgy, hogy minden irány gyakorlatilag egyszerre ért ide, esélytelenné vállt egyszerre több irány megörökítése.De végül csak találtam egy "kiskaput".

Linz 2013 (26)Az eddig még hiányzó 349-es Citaro G a 19-esről a Wegscheiderstraße-n.

Linz 2013 (27)Néhány méterrel arrébb pedig a 11-es végállomása, a legelső szóló Citaróval. Itt végülis lehetősége nyílik az embernek egyszerre két irány fotózásához is. Az egyik ráadásul 15 percen keresztül itt vesztegel.

Az idő elég gyorsan repült, én meg kint voltam a francba a főpályaudvarhoz képest, így nem sok időt töltöttem el a Neue Heimat-nál. A vasúthoz visszaérve viszont még volt egy kis időm, így még elnéztem kedvenc Postbus tárolómhoz.

 Linz 2013 (28)Lion's Regio sorfal a régi buszállomáson.

Linz 2013 (29)A BD 13275 nem először került már lencsevégre ezen a helyen. Mondhatni default autó. :)

Linz 2013 (30)Egy hosszú Lion's Regio a 360-asról, a Karntnerstraße-n.

Hazafelé a szokásos 165-ös Railjetet választottam, a szokásos hegyeshalmi átszállással. Így a szezon vége felé már lassacskán rutinból sikerült eltölteni a két vonat közti bő fél órát. :)

Címkék: volvo mercedes solaris man bombardier linz setra temsa citaro sommerticket

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr625548086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása