Aaron-Művek

Járműfotózás és ezzel kapcsolatos fotótúrák bemutatása Közép-Európából.

Sommerticket 2013 – Egy átlagos bécsi hétköznap

AaronPeto 2013.11.05. 17:40

Lassan, de biztosan elérkezett a Sommerticket érvényességének utolsó hete, amelyre nagy erőkkel készültem. Az érvényességi időszak első és utolsó hetében bizonyos tartományokban már, illetve még tanítási időszak van, így sokszor olyan járművek fotózására is lehetőség nyílik, amelyek a nyári tanszünetben nem dolgoznak. Ausztriában szeptember első hetében csak Alsó-Ausztria, Burgenland és Bécs tartományokban kezdődik meg az iskola, ennek ismeretében pedig az utolsó héten már nem is terveztem messzire menni.

Bécs 2013 (0) 

Az utolsó hét első fotózásra szánt napját teljes egészében Bécsre szántam. Győrből, ebben a szezonban utoljára, a 162-es Railjettel indultam meg, mellyel Meidling-ig utaztam, majd az S-Bahn segítségével átmentem a Hauptbahnhof melletti Südtiroler Platz-ra, megnézni mi az aktuális felhozatal.

 Bécs 2013 (1)Egy MAN Graf&Stift NL 243 érkezik a Skodagasse felől a 13A Südtiroler Platz-i végállomására.

Bécs 2013 (2)MAN Lion's Regio a Reisebürö Gstöttner-től. Némelyik kisebb cég itt se nagyon szereti, ha egyedi, messziről felismerhető fényezésű járművei vannak.

Bécs 2013 (3)BD 13035 című Postbusos Integro, csak úgy jeligére. Itt szinte mindig találni legalább egyet a típusból.

Bécs 2013 (4)Egy Ricsiék által használt Setra S 417 GT-HD, Mödling-i rendszámmal. Gyanús, hogy a helyi Evobus képviselettől van/volt csak kölcsönben az autó.

Tavaly elég sok időt töltöttem a sógorék fővárosában, de igazán ütős túrát nem sikerült összehoznom. Most viszont egész évben csak ezt az egyetlen hétköznapot szántam Bécsre, és így igyekeztem a minél eredményesebb termés összehozására. Ebben hatalmas segítség volt a felhős idő, amely megteremtette a számomra tökéletes fotóidőt. Gyors napijegyvásárlás után le is mentem az U1-eshez, amivel átmentem a Stephansplatz-ra. Itt beszereztem a szombati Tramwaytag-ra érvényes ingyenes napijegyeket, (az STP-nél nem találtam pénztárt, az automata meg nem ismerte ezt a jegytípust) majd a 2A-val egy villanyos Rampini fedélzetén elgurultam a Schwedenplatz-ra.

Bécs 2013 (5)A 8301-es számú Rampini a Schwedenplatz-on. Nem éppen a tágasságáról, és a tökéletes utasteréről lesz híres a típus, de hogy a korábban a vonalon közlekedő Kutsenitseknél ez jobb, az nem kérdés.

Bécs 2013 (6)Egy modernizált, E2+C5 összeállítású szerelvény az 1-es villamosvonalról.

Bécs 2013 (7)Kettő, E1+C3 összeállítású szerelvény a 2-es vonalról, amint azok éppen átkelnek a Duna-csatorna felett. A járatsűrűségre nem lehet panasz. :)

Bécs 2013 (8)A Schwedenplatz-nál található egy turistabusz parkoló is, ahová folyamatosan érkeztek a különféle járművek. Ez a Blaguss-os 415 GT-HD a város különböző nevezetességei között szállította az utasait.

Villanybusz, meg még egy rakat más egyéb letudva, úgyhogy irány tovább. Innen az U1-essel átsuhantam  a Duna másik oldalára, azon belül is Kaisermühlenbe. Következő célom a 92A-B viszonylatok voltak, a legutóbbi látogatásom óta ugyanis történt egy kis változás a Kasiermühlen-i vonalcsoporton.

 Bécs 2013 (9)Évtizedekig a Dr. Richard felségterülete volt a Kaisermühlen-i vonalcsoport, de 2012 decembere óta már az egyre jobban terjeszkedő Gschwindl szolgáltat a 92-es vonalcsoporton. Új szolgáltató mellé új buszok is dukálnak, és nem mellesleg náluk jelentek meg először a C2-esek a városban.

Kaisermühlenben a végállomáson fotózni nem egy megerőltető dolog, szóval inkább kerestem valami „nyílt vonali” fotóhelyet. A korábban megszerzett helyismeretemnek hála ez nem volt megoldhatatlan feladat.

 Bécs 2013 (10)Kedvenc fotóhelyem a 92A-B-n. Igaz, vagy három évvel ezelőtt fotóztam itt utoljára. A három ajtós kialakítás egyébként bőven elég a vonalra.

Bécs 2013 (11)A felhős időnek hála mindkét irány tökéletesen lőhető volt.

Bécs 2013 (12)A vonal Schnitterweg és Donaustadtbrüke közötti szakasza szerintem igencsak hangulatos.

A 92A mentén végül a Donastadtbrücke-ig jutottam el, ami egyben az U2-es egyik megállója is. Adta magát, hogy azzal folytassam az utamat. A metróval az akkori végállomásig, vagyis az Aspernstraße-ig utaztam.

 Bécs 2013 (13)Donaustadtbrücke, átszállási lehetőség az U2-esre. A 92B hétköznapokon egyébként nem megy el Kaisermühlen-ig, hanem itt végállomásozik. Helyette a 92A Donastadtbrücke és Kaisermühlen között közlekedő betétjáratai adják meg a 7-8 perces követési időközt.

Bécs 2013 (14)Ez már az Aspernstraße, egy Graf&Steyr NL 205-el a 89A-ról.

Bécs 2013 (15)Dr. Ricsis Lion's City érkezik a 98A-ról.

Az Aspernstraße után Eßling következett, ahová a 26A segítségével jutottam el. A vonalon csuklós kocsik közlekednek, általában Lion’s City-vel, és elég gyakori követéssel. Ennek ellenére a busz gyakorlatilag tele érkezett a tömött buszmegállóba, volt is utas lemaradás bőven. Nekem mondjuk szerencsém volt, sikerült felférnem rá, így rövidesen az Eßling, Schule elnevezésű megállónál találtam magam.

 Bécs 2013 (16)Az Eßling-i iskolánál van a 99B egyik végállomása a sok közül. Érdekes egy vonal volt ez is, ugyanis ha jól emlékszem, legalább három különböző végállomással is rendelkezett ebben az időben a viszonylat. Az U2-es új szakaszának, és a környéken zajló hálózati átalakításoknak köszönhetően mára már szétszedték két részre a vonalat.

Bécs 2013 (17)Ha már itt voltam, lőttem egy kis 26A-t is. A vonalon egyébként ottjártamkor csak és kizárólag csuklós Lion's City-vel találkoztam.

Bécs 2013 (18)Látkép a másik irányba, a 8062-es kocsival.

Rövid fotózás után elindultam vissza Kagran felé, ismételten a 26A-val. Sikerült ugyanazon autót kifognom, mint idefele jövet, de most kb. én voltam az ötödik utas a buszon, mert Eßlingtől kifelé már nincs sok megálló, meg amúgy is, szinte végig családi házas övezeten megy keresztül Groß-Enzersdorf központjáig a vonal. Befelé inkább Aspern központjától volt jelentősebb utaslétszám a buszon, majd a Polgarstraße megállónál, az éppen véget érő iskolának hála ismételten megtelt a busz.

 Bécs 2013 (19)Kagran és a Kagraner Platz között pótlóbuszok közlekedtek a 26-os villamos helyett. Az irányonként kb. két megállóval rendelkező rövidke pótlóbuszon általában két szóló kocsi közlekedett. Ottjártamkor a 8970-es számú NL 205-ös volt az egyik.

Bécs 2013 (20)A 659-es számú hosszú ULF érkezik az új építésű villamospályán a végállomásához.

Kagran után a szomszédos Kagraner Platz következett, ahová a 26E jelű villamospótlóval mentem át.

 Bécs 2013 (21)Nem sok található már ezekből az öregecske GrafSteyr NG 235-ösökből a városban. Véleményem szerint hamarosan búcsúzhatunk tőlük.

Bécs 2013 (22)Lion's City sor a 24A induló állásáról. A Kagraner Platz és Breitenlee között a különböző betétjáratoknak hála elég sűrűn követik egymást a vonalon közlekedő buszok.

A Kagraner Platz-ról indult a következő kiszemeltem, a 23A vonal. Ennek a napjai már meg voltak számlálva, ugyanis október elején, a környéken zajló kötöttpályás hálózatfejlesztésnek hála megszűnt a vonal. Ráadásul általában a selejtsor, vagyis csuklós Graf&Steyr NG 235-ösök pörögtek a viszonylaton, ezáltal kiváló fotótémát biztosítva.

 Bécs 2013 (23)A 23A induló kocsiállása, a 8158-as kocsival.

A 23A-n korábban még nem jártam, így nem tudtam milyen fotózási lehetőségek vannak a vonalon, de bíztam benne, hogy a felhős időnek hála nem lesz nehéz találni valami jóféle helyszínt. Végül a Hirschtetten-i temető mellett kötöttem ki, itt ugyanis amellett, hogy igencsak hangulatos képek készítésére nyílt lehetőség, van néhány másik vonal is a 23A-n kívül.

Bécs 2013 (24)Fotóhely elfoglalva, kezdjük is a sort Ricsiék egyik vadiúj, Euro VI-os C2-esével, a 95B-ről.

Bécs 2013 (25)A 8178-as számú NG 235-ös hasít a Kagraner Platz felé. Apró szépséghibája volt az autónak a működésképtelen hármas ajtó.

Bécs 2013 (26)Nem csak a 23A-ról, hanem a 88A és 89A vonalakról itt készült fotóim is történelmi képnek minősülnek már. Ugyanis ez a kettő, egymással egyébként ellentétes irányba haladó körjárat is megszűnt már ebben a formában. Szerencsém volt a vonallal, ugyanis most itt is a "selejtsor" dolgozott. Korábban csak Lion's City-ket láttam itt.

Bécs 2013 (27)W 7303 MW a Quadenstraße-n. Szerintem a C2-eseknek is jól áll a hagyományos bécsi flottaszín, a Wiener Linien-hez hamarosan érkező 217 jármű viszont új fajta fényezést kap majd. A váltást azzal indokolták, hogy a régi flottafény szerintük nem mutatna jól ezen a típuson. Bullshit...

Bécs 2013 (28)Ricsiék szóló buszaihoz hasonlóan az új C2-esek is csupán két ajtóval rendelkeznek. Jó üléselrendezéssel, bizonyos vonalakon sokkal jobban használható egy kétajtós busz, mint egy háromajtós.

Bécs 2013 (29)A 23A és a csuklós Graf&Steyr-ek miatt jöttem ide ki, aztán azokról meg szinte nem is raktam be képet. Nehogy még a végén megszóljatok érte: íme a 8143-as kocsi az előbb említett viszonylatról.

A 23A-n pörgő kocsik közül sikerült mindent megörökíteni, úgyhogy irány tovább. A következő kiszemelt a Kagraner Platz és az Invalidensiedlung között közlekedő 24A volt. Ennek eléréséhez szerencsére nem kellett visszamennem a Kagraner Platz-hoz, mivel a 95B segítségével közvetlenül Hirschtettenből is elérhető a vonal, a Breitenleer Straße, Spagefeldstraße megállónál átszállva.

 Bécs 2013 (30)Breitenleer Straße/Spagefeldgasse, egy Kagraner Platz felé közlekedő Lion's City-vel.

Ugyan a 24A-n se jártam még korábban, de ezt a vonalat az OMSI-hoz megjelent bécsi kiegészítőnek hála elég jól ismerem, így tudtam, hogy hol nagyjából mire lehet számítani a vonal mentén. Igaz, a Spagefeldstraße környéke is hangulatos, de én valami teljesen más jellegű helyen szerettem volna lövöldözni egy kicsit. Felpattantam az egyik Neueßling-ig közlekedő betétjáratra, amivel az Agavenweg elnevezésű megállóig utaztam. Egyébként itt szeretném megjegyezni, hogy az OMSI ezen buszjáratot feldolgozó kiegészítője igencsak részlet gazdagra sikerült, még az út mentén található legutolsó telepített traffipax is a helyén van a játékban.

Bécs 2013 (31) Breitenlee és Neueßling között szántóföldek között közlekedik a vonal, tökéletes fotótémát biztosítva ezzel.

Bécs 2013 (32)Néhány helyközi járat is erre közlekedik, most éppen egy Dr. Richard-os Irisbus-al.

Bécs 2013 (33)Falusi idill, Lion's City-vel.

Bécs 2013 (34)Breitenlee, Schule, vagyis néhány betétjárat végállomása. Itt ér be a vonal újra a házak közé.

Telt múlt az idő, én meg megéheztem, így úgy gondoltam ideje lenne visszamenni a városba, és meglátogatni a Dr.-Karl-Renner-Ring megállóban található kedvenc pizzázómat. És ha már ott voltam, természetesen lövöldöztem is egy keveset.

 Bécs 2013 (35)A 8004-es kocsi érkezik a Ringen található végállomásához.

Bécs 2013 (36)Egy E1+C3 összeállítású szerelvény a Hütteldorf felé közlekedő 49-es vonalról, a Hansenstraße-n. Ezen a vonalon volt, hogy egyszerre négy (!) villamos követte egymást, amíg a környéken fotóztam. Ennyit a menetrendszerűségről.

Kaja letudva, ideje felkeresni valami buszvonalat a környéken. A választásom a nem túl messze közlekedő 13A-ra esett, ami Bécs egyik leggyakrabban járó viszonylata.

Bécs 2013 (37)A 13A előtt jöjjön a bónusz viszonylat kocsija, vagyis egy Lion's City a 2B-ről, a Kirchengasse-n. Ezen a vonalon úgy tudom alapesetben Kutsenits szokott járni, és csak akkor jár rajta más, ha egy hadra fogható sincsen közülük.

Bécs 2013 (38)Két egymás nyakában loholó Lion's City a 13A-ról. Gyakori jelenség a vonalon, hogy kettő, három, vagy akár négy busz követi egymást. Ez a rövid követési időköznek, és egy-egy elbukott zöldnek köszönhető. A vonal köztes megállóiban általában a követési időköz szerepel, indulási időpontok nem nagyon vannak kiírva.

Bécs 2013 (39)Elnéztem a Mariahilfer Straße-hoz is. A sok gyalogos miatt itt nem nagyon erőltettem a fotózást.

Miután meguntam a 13A-t, úgy döntöttem meg kellene örökíteni az egyik villany Rampini-t töltés közben. A Kirchengasse-ről először visszavillamosoztam a Volkstheater-hez, majd onnan az U2-essel átmentem a Schottentor-hoz. Itt nem találtam Rampini-t, sem 3A-t (nem is kellett volna) így az 1A-val elmentem a Michaellerplatz-ra, ahonnan a 2A-ra átszállva végül megérkeztem a Schwarzenbergplatz-hoz, vagyis a 2A-n közlekedő buszok töltési pontjához. Ezt az utat egyébként sokkal egyszerűbben is megtehettem volna, ha a villamossal először lementem volna a Dr.-Karl-Renner-Ring-ig, onnan meg már csak három megállónyi távolságra van a 2A végállomása. Nem is én lennék, ha azt a verziót választottam volna. :D

 Bécs 2013 (40)Még útközben lőttem ezt az Iskolásjáraton közlekedő Blaguss Setrát a Kirchengasse-n.

Bécs 2013 (41)Ez már a Schwarzenbergplatz, és egy feltöltés alatt álló Rampini. Elég furcsán hat a buszon a félpantográf áramszedő.

Bécs 2013 (42)A 629-es hosszú ULF a 71-es vonalról, a Schwarzenbergplatz-on.

A Schwarznebergplatz-on kitaláltam, hogy még belefér a napba az, hogy kinézzek a Simmering-i vasútállomáshoz is. Már csak 2 percet írt a villamosomig a megállóban lévő információs tábla, amikor feltűnt a Ringen valami, ami miatt először heves anyázásba kezdtem. Ha nem utasok nélkül közlekedett volna az a jármű, akkor valószínűleg ennyivel le is tudom a dolgot, de mivel nem így történt, utána eredtem egy a célommal ellenkező irányú villamossal, mondván, hogy ez tuti valahova utasokért megy. Alighogy elindultam a villamossal, már fel is tűnt a látókörzetemben az autó, a Grand Hotel Wien előtt parkolva.

 Bécs 2013 (43)Nem kicsit bazmegoltam amikor láttam elhúzni a Ringen. Szerencsére nem ment messzire eme csodajárgány.

Öröm és boldogság, meglett a Blaguss egyik 500-as Setrája. Ezután viszont már tényleg elindultam Simmering felé, a 71-es villamos fedélzetén.

 Bécs 2013 (44)Postbusos Integro a 373-as vonalról.

Bécs 2013 (45)Egy maszek Setra S 315 UL a Himberg felé közlekedő 217-es vonalról. Mióta a Dr. Richard lecserélte a 300-as Setráit, nem sok ilyen rohangál már Bécs környékén.

Bécs 2013 (46)Egy Citaro G fordul be a Simmering-i vasútállomás előtti térre. Korábban háromtengelyes Lion's City-ek közlekedtek a vonalon, szintén Ricsiéktől.

Nagyjából ennyi fért bele ebbe a napba, ami így is elég töményre sikeredett. Simmering után már nem indultam el új fotóhelyet keresni, mivel közeledett a hazaindulás ideje. Így Meidling felé indultam el egy S-Bahnnal, onnan pedig a szokásos módon, hegyeshalmi átszállással értem végül haza, Győrbe.

Címkék: mercedes man wien setra blaguss citaro sommerticket

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr335616190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása