2016 áprilisában karbantartási munkálatok miatt néhány hétig teljesen lezárták a vonatforgalom elől a Semmeringbahnt. A szakasz kizárásának idején az erre közlekedő tehervonatok kerülő úton közlekedtek, a személyvonatok helyére pedig buszos pótlást szerveztek. A személyvonatokat Payerbach-Reichenau és Semmering, illetve Mürzzuschlag állomások között pótolták, a távolsági vonatok utasai pedig Wiener Neustadt és Mürzzuschlag között voltak kénytelenek buszozni.
A napot a Semmeringbahn északi oldalán, Kübnél kezdtem. Itt terveztem kilőni az egyik éppen aktuális, személyvonatokat pótló, busznak csúfolt zöldséges furgont. Előtte viszont még aktuális egy reggeli, de már csúcsidő utáni 1748-as is.
Eme Iveco Daily képében kisebb meglepetéssel indult a nap. A reggeli csúcs utáni igények kielégítésére bőven elég a kisbusz is. A 2017-es menetrendben egyébként már jelzik is, ha a kiszemelt járatra midibusz várható.
Ez már a vonatpótló, egy nagynak szintén nem mondható járművel. Mondjuk ez még mindig jobb, mint az előtte ellenkező irányba elhaladó Volkswagen Transporter. :D
Irány Maria Schutz, egy újabb helyközi járat plusz vonatpótló kombináció kedvéért.
A Gloggnitz és Semmering közötti járatra már egy Setra S 415 UL business jutott. A Retter ezen flottafénye továbbra is megunhatatlan.
Semmering - Wiener Neustadt viszonylatú vonatpótló, röviddel az S6-os autópálya felhajtója előtt.
Mindeközben fordult annyit a nap, hogy elkészüljön a korábban már jól bevált fotóhely Edlach mellett, ahol már az összes Railjet és EC pótló busz tiszteletét tette. A 2015. decemberi vonatpótláshoz képest szembetűnő változás volt, hogy a buszok nagy többségét immáron a Postbus adta.
Legnagyobb számban az ilyen faceliftes Mercedes Integro-k képviseltették magukat a Postbustól. Ezek mellett volt néhány MAN Lion's Regio...
... illetve néhány egzotikum is, mint például ez a használtan beszerzett Mercedes Tourismo. A 2016-os Sommerticket évad alkalmával két másik vonatpótláskor is találkoztam ezzel a géppel.
További egzotikumként következik eme Graz-i MAN Lion's Star. A busz időnként a Graz és Klagenfurt között közlekedő Intercity Bus viszonylaton is megtalálható.
Az utolsó kiszemelt eresztéshez már nem voltak ideálisak a fények, így néhányszáz méterrel arrébb kellett költözzek.
Egy busszal a Neunkirchen-i Schwarzott Reisen is jelen volt.
A képen látható BD 13151 azóta már a Bécs és Pozsony közötti repteres viszonylaton is megtalálható.
A 2015. decemberi vonatpótlás után már tudtam, hogy egy délelőtt bőven elég a pótló buszok végiglövésére. A közelben volt azonban még egy pótlás, egészen pontosan Neunkirchen és Wiener Neustadt között. Mivel a távolsági vonatok helyett alapból buszok közlekedtek, itt csak a félóránként közlekedő regionális vonatokat kellett helyettesíteni. Azokat sem egész nap, mivel csak reggeltől kora estig tartott a vágányzár.
A Wiener Neustadt és Neunkirchen közti pótlás egyetlen közbenső megállójánál, St. Egyden am Steinfeld-nél járunk. Ezen a pótláson a WNSKS volt az ügyeletes, akik azzal jöttek, ami éppen gurult. A nekünk itt háttal lévő NL MAN pl. egy háromajtós, helyi kialakítású autóbusz.
A következő néhány órában improvizálás következett. Volt ugyan kész itinerem, de az azzal járó folyamatos pörgésre nem igazán volt meg bennem a hajlamosság. Helyette inkább elsőként benéztem Neunkirchenbe, megnézni a délutáni csúcs kezdetét.
A még nem Vor Regiosított vonalain a Blaguss is sokszor azzal közlekedik, amit éppen találnak. A képen látható buszt egyébként 2015 decemberében már lőttem, pont az akkori Semmering-i vonatpótláson.
Neunkirchen környékének legmeghatározóbb busztípusa a 1720-ról.
Neunkirchen után az Aspangbahn mentén található Lanzenkirchen felé indultam tovább. Útközben Föhrenau egyik buszmegállójánál aztán különös késztetést éreztem a menetrend áttanulmányozására, mely megtörténte után nagyjából két perccel már érkezett is egy fotóalany.
Semmi extra, csak egy újabb Blaguss Setra...
Lanzenkirchennél még vártam néhány vonatot, majd a napot némi kavargás után az itiner hátralévő része szerint folytattam. A következő kiszemelt vonatom a Bécs és Hartberg között közlekedő REX 2747 volt, melyet Olbersdorfnál örökítettem meg.
A reggeli Bécs felé, ileltve a délutáni Bécs felől közlekedő REX-ek kivételével sajnos már nincs mozdonyos személyvonat az Aspangbahnon.
A nap zárásaként Schlag és Kaltenberg között sikerült még megörökíteni egy Wiener Neustadt felől érkező járatot, majd ezt követően még elmentem Oberschlattenbe, kilőni az ottani kis Setra utódját. Mint később kiderült, az utóbbi kocsit hiába kerestem…
Wiener Neustadt - Kaltenberg buszjárat a Partsch üzemeltetésében.
Az előző postból már kiderült, hogy még mindig nem selejt az itteni kis Setra.