Aaron-Művek

Járműfotózás és ezzel kapcsolatos fotótúrák bemutatása Közép-Európából.

Ez történt 2013-ban

AaronPeto 2013.12.30. 19:25

Ez az év is gyorsan elrepült, úgy emlékszem a januárra, mintha csak tegnap lett volna. Így december végén mindenki, mindenhol visszaemlékezést tart az elmúlt esztendő eseményeiről, ezért úgy gondoltam, én se maradok ki a sorból.

 Évértékelő (0)

Rengeteg fotótúrán, rengeteg kép készült 2013-ban, talán ilyen jó termésem még egyik évben sem volt, amióta elkezdtem fotózni. A képek kiválogatása ennek ellenére viszonylag könnyen ment, teljesen szubjektív módon szinte minden hónapból két képet emeltem ki. Ezek nagy része egyébként ismerős lehet egyik-másik írásomból, vagy a Facebookról.

 

JANUÁR

Ahhoz képest, hogy januárban alig szoktam fotózni, az idei évkezdés elég erősre sikeredett. Már rögtön az év első hétvégéjén tartottunk egy kisebb túrát a Szigetközben Bobaltal, amelyet alig pár nap múlva már egy révkomáromi és érsekújvári, valamint egy tatai oroszlányi csengetés követett.

 Évértékelő (1)A szlovák túráról szóló írás volt az első a blogon. Adta magát, hogy egy akkor készült kép legyen az első januári kép.

Január közepére nagy mennyiségben megérkezett a hó is az ország nyugati felére, amit én személy szerint imádok. Szerencsére sikerült kihasználni a havas idő nyújtotta lehetőségeket, egy Győrön belüli, és egy emlékezetes Rábaközi illetve Pápa és Celldömölk környéki fotózással egybekötve.

Évértékelő (2)Az idei képeim közül egyértelműen ez a kedvencem.

 

FEBRUÁR

A sokévi átlagnál februárban is többet fotóztam, de a januárhoz képest már visszaesés volt tapasztalható. A hónap első napjaiban a Kisalföld Volánnál megjelent új Credo IC 12-esek borzolták a kedélyeimet, az egyik kocsit már az első munkanapján sikerült megörökítenem.

 Évértékelő (3)MHK-087 érkezik Bácsára. Gyakorlatilag rögtön az első munkanapján házhoz jött.

Egy Mosonmagyaróvár környéki falujáró túra is jutott erre a hónapra. Mellesleg ezen túrán léptem az idén először osztrák földre, így a hónap második képe nem is szólhatna másról, mint a Postbus mosontarcsai buszairól.

Évértékelő (4)Ez a homokszín szerintem tökéletesen áll a faceliftes Integro-n.

 

MÁRCIUS

Március 15.-e az elmúlt két évben egyet jelentett egy kiadós pozsonyi fotózással. Ezt a hagyományt az idén is szerettük volna követni, de az időjárás most közbeszólt. Gondolom mindenki emlékszik a március 14.-én érkezett hóviharra, amely megbénította az ország nyugati megyéit. Mi sokáig csak legyintettünk a hóra, mondván, hogy januárban, a Rábaközben sokkal több esett, de mikor már láttuk, hogy a szél miatt ez annál sokkal durvább lesz, természetesen lemondtunk a szlovák főváros meglátogatásáról.

 Évértékelő (5)Egy kép március 14.-e délutánjáról. A dátumhoz képest ugyan kissé szokatlan jelenség ez az időjárás, de azon kívül ekkor még semmi jel nem utalta arra, hogy reggelre gyakorlatilag körbezárja a várost a hó, és több ezer ember ragad a környék útjain.

A hónap végén sikerült megejteni egy újabb falujárást, ez alkalommal Komárom-Esztergom megyét vettük célba. És ha már Vértes Volános túra, akkor adja magát, hogy egy Kontakt-Buszos King Long szerepeljen itt. :)

Évértékelő (6)Év kedvenc képe kategória második helyezettje.

 

ÁPRILIS

Április volt az év első olyan hónapja, amikor nem volt egy igazi falujáró fotótúra sem. Ez viszont nem jelenti azt, hogy unatkoztam volna. Több alkalommal is támasztottam a korlátot a győri Baross hídon, abban a reményben, hogy sikerül összefutni valamelyik hiányzó Ikarusommal. Többnyire általában csak a már unásig lőtt gépek jutottak, de az egyik alkalommal rám mosolygott a szerencse: két hiányzó EAG mellé befutott még a Kisalföld Volán utolsó Ikarus 256-osa is.

 Évértékelő (7)Őt ugyan már évekkel ezelőtt kipipáltam, de az újrázás nem ártott róla.

Természetesen ez az év sem telt el Tököli Buszfesztivál nélkül, ahová idén a Kisalföld Volánnak köszönhetően sikerült eljutnom, méghozzá az AFF-651 fedélzetén. A hónap második képe viszont nem ekkor, hanem a Túraautó Világbajnokság (WTCC) szlovákiai fordulójáról hazafelé készült.

Évértékelő (8)Nyékvárkony külső telephelyes autóbusza.

 

MÁJUS

A május hasonlóan indult, mint az április. Elsősorban Győr környékén tevékenykedtem, de a hónap közepére sikerült összehozni egy kiadós Kisalföldes túrát, aminek köszönhetően az akkor bejárt területről már csak három hiányzó Credo maradt.

 Évértékelő (9)A május közepi falujárás legjobb pillanata.

Néhány nappal az előbb említett túra után végre sikerült elkapnom a győri tüdőszűrős 280-ast is. Ugyan a kórház udvarában viszonylag könnyedén kilőhettem volna, de én a magam részéről nem vagyok a „telepen” fotózás híve. Még az után sem vettem rá magamat erre, hogy többször is bebuktam az autót a városban és környékén. A kitartás végül meghozta a gyümölcsét, Tényőn végre sikerült megörökítenem ezt a nyavalyás Ikarust. Felőlem most már vághatják.

Évértékelő (10)Hat évnyi pechszéria után végre sikerült elkapnom.

 

JÚNIUS

Június első felére a Dunán levonuló nagy árvíz biztosított elfoglaltságot. Napokig rakodtam a homokzsákokat a Szigetköz különböző pontjain, haza kis túlzással csak aludni jártam. Nem is csoda, hiszen majd minden cimborám és a saját otthonom is az ’újfalusi gát esetleges átszakadása által veszélyeztetett területen feküdt.
A víztömeg levonulása után természetesen nem hagyhattam ki az 1-es vonalon Győr és Tatabánya között közlekedő, Intercity és Railjet pótló buszok fotózását. Rengeteg maszek és Volános jármű érkezett ide szinte az egész ország területéről. Nekem a legjobban az alább látható Ikarus 250-es tetszett.

 Évértékelő (11)Jó let volna a Railjetről leszálló utasok arcát is megörökíteni, amikor meglátták a buszt az állomás előtt.

Júniusban voltam még egyet fotózni Mosonmagyaróváron, illetve pár képet elkövettem Sopronban is, igaz, oda akkor nem ezzel céllal mentem. A hónap második felében pedig hatalmas mázlim volt, részben még mindig az árvíznek köszönhetően.

Évértékelő (12)A víz levonulása után is maradtak még a katasztrófavédők a környékünkön. Nem kicsit örültem egyébként, mikor megláttam ezt a buszt.

 

JÚLIUS

Július elején aztán elkezdődött a várva várt Sommerticketezés. Idei első utam Ausztria második legnagyobb városába, Grazba vezetett.

 Évértékelő (13)Forgalomban Grazban fotóztam először C2-est.

A szezonnyitó út mellé még két másik fért bele júliusba: a Wels-i, és az Ybbs menti vonatpótlós út.

Évértékelő (14)Csuklós kocka Merci Welsből.

 

AUGUSZTUS

 Augusztus első felében igazi trópusi hőség volt, a hónap első felében az egész napos osztrák fotótúrákat így inkább hanyagoltam, mivel kaptam már korábban napszúrást hasonló okok miatt. Egy lazább Pápa környéki csengetés azért belefért a hónap eleji forróságba, illetve később egy szintén laza Kisalföld Volános falujárás is volt Veszprémvarsány környékén.

 Évértékelő (15)HXT-686 a pápai buszvégtől nem messze.

A hónap közepe táján aztán újra beindult a Sommerticketezés. Elsőként egy régi vágyamat teljesítettem azzal, hogy eljutottam Passauba. Korábban ugyanis még soha nem jártam Németországban. Emellett három másik osztrák túra jutott még az utolsó nyári hónapra, ezekről mindről olvashattok itt a blogon.

Évértékelő (16)A Passau-i közlekedési vállalat egyik Solarisa. A háttérben a Felsővár egy része látható.

 

SZEPTEMBER

Szeptember első hetében Bécsben, és környékén garázdálkodtam, kihasználva a Sommerticket érvényességének utolsó néhány napját.

 Évértékelő (17)Egy Graf&Stift az azóta már mergszűnt 23A vonalról. Ha minden jól megy, jövőre a típus is búcsúzik Bécs útjairól.

A hónap hátralévő részében már csak Győrben fotózgattam. Szerencsére a Kisalföld Volán, és a Gabusz Kft. is biztosított elég fotótémát. Előbbi az „új” helyközis flottával, míg utóbbi az új győri Tesco-s MAN-el.

Évértékelő (18)ISF-351, immáron helyközis fényezéssel.

 

OKTÓBER

Októberre két falujárás volt beütemezve, mindkettő a szinte már állandó útitársaknak számító bandával lett lebonyolítva. Elsőként Burgenlandot vettük célba, amit én a nyári osztrák túráim levezetéseként aposztrofálok azóta is. Holmi Blagussos Setra, vagy Postbusos Integro helyett viszont mást szántam ide:

 Évértékelő (19)A nagylózsi BSP-674 Fertőrákoson.

A hónap végi nemzeti ünnepen ismét útnak indultunk, kihasználva a hét közepén lévő munkaszüneti napot. Vas megye volt ezúttal a cél, amelyet sikerült is elég jól bejárni.

Évértékelő (20)Nem vagyok oda az 543-asokért, és a Honvédség buszai sem hoznak különösebben lázba. Ez így ebben a formában viszont még nekem is tetszik.

 

NOVEMBER

Novemberben csak és kizárólag Győrben, illetve a Kisbajcs-Nagybajcs-Vámosszabadi háromszögben fotóztam. Szeptember óta reggelente az egyik Bácsa felé közlekedő 11-es járat szerződéses járatként továbbközlekedett a Kisbajcsi Általános Iskolához. Egyik reggel meg is örökítettem az azóta már ebben a formában megszüntetett járatot.

 Évértékelő (21)Az ex. soproni CDA-262 volt a szerződéses járat egyik törzskocsija. A kép Kisbajcs és Nagybajcs között készült.

A hónap vége felé egyik kedves ismerősöm adta a drótot, hogy néhány napig a szokásos 396-os helyett, a Tempolux Ikarus 250-ese fogja csinálni a vámosszabadi menekülttábor, és Győr között közlekedő szerződéses járatot. Ismét szinte házhoz jött a fotótéma, természetesen nem hagyhattam ki eme különleges alaklom megörökítését.

Évértékelő (22)FIN-996 Győr és Vámosszabadi között a 14-es főúton. Ezért a képért nagy hálával tartozok a busz sofőrjének.

 

DECEMBER

Fotózási szempontból a december elég szerényre sikeredett. A hónap első expójára december 23.-áig kellett várnom, amit viszont még aznap több mint száz másik követett. Ekkor egy szlovák túrát ejtettem meg, amelyről hamarosan írok is majd egy keveset. Addig is kedvcsinálónak álljon itt ez a kép:

 Évértékelő (23)Egy Karosa C934-es Verebélyről, kedvcsinálónak a szlovák poszthoz.

Ez lett volna tehát 2013, az én szemszögemből. Mint azt a bejegyzés elején is említettem, fotós szempontból az idei volt az eddigi legjobb évem. Rengeteg fotótúrán sikerült részt vennem, amelyek közül szinte mindegyik örök élmény marad valami miatt. Ezt az évet nem lesz egyszerű felülmúlni jövőre, de ha már fele annyi helyre eljutok, mint az idén, akkor ebből a szempontból már szerintem sikeresnek fogom tartani a 2014-es esztendőt.

Végül pedig szeretném megköszönni mindenkinek az egész éves figyelmet. Bízom benne, hogy mindnyájatoknak sikerült néhány kellemes percet okoznom az irományaimmal, jövőre pedig természetesen jön a folytatás. Addig viszont Sikerekben gazdag, boldog Újévet kívánok Minden Kedves Olvasómnak!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr495717857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása