Aaron-Művek

Járműfotózás és ezzel kapcsolatos fotótúrák bemutatása Közép-Európából.

Sommerticket 2014 – Vorarlbergi életképek

AaronPeto 2014.09.17. 18:06

Mint ahogy az a címből könnyedén kikövetkeztethető, még mindig Vorarlbergről lesz szó. A svájci móka után választhattam, hogy a maradék egy napon átugrok-e még Liechtensteinbe, vagy inkább megpróbálom alaposabban feltérképezni Ausztria legnyugatibb tartományát. Utóbbi mellett döntöttem.

 Vorarlberg (0)

Reggel sikerült kicsit korábban kelnem a szokásosnál, így már a 3/4 9-kor érkező 73-assal bezúgtam Feldkirchbe. A buszt ezúttal a Frastanz-Felsenau-ban székelő Müller Touristik adta, egy Citaro LE személyében. Lelkiismeret-furdalás nélkül kimerem jelenteni, hogy a Mercedes autóbusza az alacsony belépésű kategória legjobbja. Feldkirchbe érve sajnos nem sikerült megörökítenem a járművet, ugyanis leszállás után úgy eltűnt a Busplatzról, mint szürke szamár a ködben. De sebaj, volt ott más.

 Vorarlberg (1)A 7-es vonal törzskocsija egy Auwarter Teamstar City személyében. A gépet egyébként egy igencsak szemrevaló hölgyike terelgette.

Vorarlberg (2)Íme a Postbusos selejtsor egy alkotóeleme, egy MAN NL 263-assal.

Vorarlberg (3)

 

Vorarlberg (4)Variációk egy témára. A különböző színárnyalatokat leszámítva nem sok különbség van a NiggBus és a Postbus járművei között.

Ezt a napot Vorarlberg alaposabb feltárására, a kisebb települések bejárására szántam. Első körben Rankweilt vettem célba, amit Feldkirchből a 68-as busszal közelítettem meg.

 Vorarlberg (5)Rankweilben igazi kertvárosi környezetben, a Merowingerstraße-n kezdtem a fotózást.

Vorarlberg (6)Egy Solaris Urbino 12-es a 61-es vonalról az L52-es úton. A 61-es útvonala néhány megállónyit fonódik a 68-aséval, és a hangolásnak köszönhetően hétköznap együttesen nagyjából 15 percenkénti eljutást biztosítanak a környékre.

Vorarlberg (7)Idilli hangulat, Lion's City-vel.

Vorarlberg (8)Egy Probus Rapido, mint iskolabusz. A környéken viszonylag sok iskolás járattal találkoztam.

Ezután a néhány busz után gyalog folytattam utamat a település központja, a Konkordiaplatz felé.

 Vorarlberg (9)Még egy Regiobus-os Solaris a 61-esről. 

Vorarlberg (10)Konkordiaplatz, ismét egy Regiobus-os verdával.

Vorarlberg (11)Míg itthon kb. űrtechnika, Vorarlbergben már-már a C1-es is ritkaságszámba megy.

Vorarlberg (12)Egy Postbusos Citaro facelift, a Feldkirch és Götzis között közlekedő 60-as vonalról.

Szépen lassan elfogytak a menetrend szerinti járatok, így jobb híján kis városnézéssel egybekötve megindultam a helyi vasútállomás felé. Szerencsére útközben is lencsevégre akadt pár autó.

 Vorarlberg (13)Egy Setra S415 NF a Bahnhofstraße-n. 3-ajtós kivitelben igazi ritkaság a típus. A háttérben magasodó épület egyébként a helyi bazilika.

Vorarlberg (14)

 

Vorarlberg (16)A 60-as vonal is betér a vasútállomáshoz. Ezen szóló és csuklós kocsikkal egyaránt lehet találkozni.

Vorarlberg (15)Egy a Regiobus állagába tartozó VDL Citea. Ennél a cégnél is kb. minden beszerzésnél más-más típust választanak.

Rankweilt úgy vélem sikerült elég alaposan körbejárni, így elérkezettnek láttam a következő település, Götzis meglátogatását. A sűrűn közlekedő vonatoknak köszönhetően egyszerűen és gyorsan át lehet érni.

 Vorarlberg (17)Ez már Götzis intermodális csomópontja. A zöld Solaris a településen belüli helyi járatokon dolgozik.

Vorarlberg (18)Mit is mondtam az előbb a Regiobusról? Ja, hogy sokféle típus megfordul náluk. Ez a Lion's City is hozzájuk tartozik például.

Götzisben már nem időztem sokat, a legközelebbi 53-as fedélzetén már mentem is tovább Hohenems felé.

 Vorarlberg (19)A Hohenems-i helyi járaton többek között ilyen Iveco Daily alapú valami is közlekedik. Perverz egy szekér, az tuti.

Vorarlberg (20)Postbus Citaro ködössel, mert úgy az igazi :)

Mint látható rendesen elkezdett esni az égi áldás (ismét), emiatt az elkövetkezendő másfél-két órában nem is fotóztam semmit. Az időt addig egy Hohenems-Dornbirn-Lustenau-Hohenems útvonalon történő buszozással múlattam, bízva abban, hogy kicsit csillapodik az eső. Ebből az lett, hogy mind Dornbirnban, mind pedig Lustenauban nemet mondtam a biszem-b@szomra fotózásra, mert egyszerűen értelmetlen volt akár csak próbálkozni is.

 Vorarlberg (21)Ezzel a Citaróval jöttem vissza Lustenauból. Jó másfél órával korábban ugyanezen autót fotóztam ugyanitt.

Vorarlberg (22)Hohenemsbe átjárnak a svájciak is, az Ostwind 303-as járatával. Ezen a RheintalBus szolgáltat.

Az eget kémlelve feltűnt, hogy Feldkirch körül, valamint onnan keletre a hegyek között mintha kicsit világosabb lenne. Így a legközelebbi S-Bahn fedélzetén elindultam Bludenz, onnan pedig a Montafon völgyben található Schruns felé, bízva abban, hogy ott egy kicsit barátságosabb lesz az idő.

 Vorarlberg (23)Ez már Schruns, egy az MbsBus-hoz tartozó Citaróval. A környék vonalain többnyire ők szolgáltatnak, elsősorban az Evobus termékeivel.

Vorarlberg (24)Szintén MbsBus, ezúttal egy Integróval, az 1-es helyi járatról. A Citaro talán jobban illene ide...

Schrunsból szerettem volna még felmenni Latschau-ba, de a hideg miatt (volt 14 fok, meg még a szél is fújt) végül inkább elindultam vissza Frastanzba. A hangulatom nagyjából olyan sötét volt, mint egyik-másik felhő, mivel ez már a második olyan nap volt, amikor az eső miatt buktam a fotózást, vagy éppen a normál turistáskodást. Frastanzba érve aztán az állomásnál pont elhúzott előttem az éppen aktuális 73-as is, ezért sétálhattam vissza a szálláshoz. Először úgy voltam vele, hogy már csak ez hiányzott, de néhány perccel, és pár utcával később, máris jobb kedvem lett.

 Vorarlberg (25)A hét fogása! O 405 N-be még reménykedtem az utazás előtt, de hogy pont egy magas padlós, ráadásul tekerős kijelzős kotlába fussak bele, arra nem számítottam.

Az O 405-ös a szakadó eső ellenére meghozta a kedvemet, hogy legalább a következő két 73-ast megvárjam a Mühlegasse-n. Hátha azokon is befut valami izgalmas cucc.

 Vorarlberg (26)Feldkirch felől egy Citaro volt a menü.

Vorarlberg (27)Feldkirch felé pedig ez a Lion's City vitte az aktuális járatot. Szóval csak a szokásos.

A két busz után aztán úgy döntöttem, hogy elég is lesz a fotózásból. Inkább vettem némi sört, és visszamentem a szállásra. Estére aztán természetesen kisütött nap is, tipikus. Hogy miért nem tudott egész nap olyan idő lenni…

 

(folytatása következik…)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr236706399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása