Mint ahogy az a címből könnyedén kikövetkeztethető, még mindig Vorarlbergről lesz szó. A svájci móka után választhattam, hogy a maradék egy napon átugrok-e még Liechtensteinbe, vagy inkább megpróbálom alaposabban feltérképezni Ausztria legnyugatibb tartományát. Utóbbi mellett döntöttem.
Reggel sikerült kicsit korábban kelnem a szokásosnál, így már a 3/4 9-kor érkező 73-assal bezúgtam Feldkirchbe. A buszt ezúttal a Frastanz-Felsenau-ban székelő Müller Touristik adta, egy Citaro LE személyében. Lelkiismeret-furdalás nélkül kimerem jelenteni, hogy a Mercedes autóbusza az alacsony belépésű kategória legjobbja. Feldkirchbe érve sajnos nem sikerült megörökítenem a járművet, ugyanis leszállás után úgy eltűnt a Busplatzról, mint szürke szamár a ködben. De sebaj, volt ott más.
A 7-es vonal törzskocsija egy Auwarter Teamstar City személyében. A gépet egyébként egy igencsak szemrevaló hölgyike terelgette.
Íme a Postbusos selejtsor egy alkotóeleme, egy MAN NL 263-assal.
Variációk egy témára. A különböző színárnyalatokat leszámítva nem sok különbség van a NiggBus és a Postbus járművei között.
Ezt a napot Vorarlberg alaposabb feltárására, a kisebb települések bejárására szántam. Első körben Rankweilt vettem célba, amit Feldkirchből a 68-as busszal közelítettem meg.
Rankweilben igazi kertvárosi környezetben, a Merowingerstraße-n kezdtem a fotózást.
Egy Solaris Urbino 12-es a 61-es vonalról az L52-es úton. A 61-es útvonala néhány megállónyit fonódik a 68-aséval, és a hangolásnak köszönhetően hétköznap együttesen nagyjából 15 percenkénti eljutást biztosítanak a környékre.
Idilli hangulat, Lion's City-vel.
Egy Probus Rapido, mint iskolabusz. A környéken viszonylag sok iskolás járattal találkoztam.
Ezután a néhány busz után gyalog folytattam utamat a település központja, a Konkordiaplatz felé.
Még egy Regiobus-os Solaris a 61-esről.
Konkordiaplatz, ismét egy Regiobus-os verdával.
Míg itthon kb. űrtechnika, Vorarlbergben már-már a C1-es is ritkaságszámba megy.
Egy Postbusos Citaro facelift, a Feldkirch és Götzis között közlekedő 60-as vonalról.
Szépen lassan elfogytak a menetrend szerinti járatok, így jobb híján kis városnézéssel egybekötve megindultam a helyi vasútállomás felé. Szerencsére útközben is lencsevégre akadt pár autó.
Egy Setra S415 NF a Bahnhofstraße-n. 3-ajtós kivitelben igazi ritkaság a típus. A háttérben magasodó épület egyébként a helyi bazilika.
A 60-as vonal is betér a vasútállomáshoz. Ezen szóló és csuklós kocsikkal egyaránt lehet találkozni.
Egy a Regiobus állagába tartozó VDL Citea. Ennél a cégnél is kb. minden beszerzésnél más-más típust választanak.
Rankweilt úgy vélem sikerült elég alaposan körbejárni, így elérkezettnek láttam a következő település, Götzis meglátogatását. A sűrűn közlekedő vonatoknak köszönhetően egyszerűen és gyorsan át lehet érni.
Ez már Götzis intermodális csomópontja. A zöld Solaris a településen belüli helyi járatokon dolgozik.
Mit is mondtam az előbb a Regiobusról? Ja, hogy sokféle típus megfordul náluk. Ez a Lion's City is hozzájuk tartozik például.
Götzisben már nem időztem sokat, a legközelebbi 53-as fedélzetén már mentem is tovább Hohenems felé.
A Hohenems-i helyi járaton többek között ilyen Iveco Daily alapú valami is közlekedik. Perverz egy szekér, az tuti.
Postbus Citaro ködössel, mert úgy az igazi :)
Mint látható rendesen elkezdett esni az égi áldás (ismét), emiatt az elkövetkezendő másfél-két órában nem is fotóztam semmit. Az időt addig egy Hohenems-Dornbirn-Lustenau-Hohenems útvonalon történő buszozással múlattam, bízva abban, hogy kicsit csillapodik az eső. Ebből az lett, hogy mind Dornbirnban, mind pedig Lustenauban nemet mondtam a biszem-b@szomra fotózásra, mert egyszerűen értelmetlen volt akár csak próbálkozni is.
Ezzel a Citaróval jöttem vissza Lustenauból. Jó másfél órával korábban ugyanezen autót fotóztam ugyanitt.
Hohenemsbe átjárnak a svájciak is, az Ostwind 303-as járatával. Ezen a RheintalBus szolgáltat.
Az eget kémlelve feltűnt, hogy Feldkirch körül, valamint onnan keletre a hegyek között mintha kicsit világosabb lenne. Így a legközelebbi S-Bahn fedélzetén elindultam Bludenz, onnan pedig a Montafon völgyben található Schruns felé, bízva abban, hogy ott egy kicsit barátságosabb lesz az idő.
Ez már Schruns, egy az MbsBus-hoz tartozó Citaróval. A környék vonalain többnyire ők szolgáltatnak, elsősorban az Evobus termékeivel.
Szintén MbsBus, ezúttal egy Integróval, az 1-es helyi járatról. A Citaro talán jobban illene ide...
Schrunsból szerettem volna még felmenni Latschau-ba, de a hideg miatt (volt 14 fok, meg még a szél is fújt) végül inkább elindultam vissza Frastanzba. A hangulatom nagyjából olyan sötét volt, mint egyik-másik felhő, mivel ez már a második olyan nap volt, amikor az eső miatt buktam a fotózást, vagy éppen a normál turistáskodást. Frastanzba érve aztán az állomásnál pont elhúzott előttem az éppen aktuális 73-as is, ezért sétálhattam vissza a szálláshoz. Először úgy voltam vele, hogy már csak ez hiányzott, de néhány perccel, és pár utcával később, máris jobb kedvem lett.
A hét fogása! O 405 N-be még reménykedtem az utazás előtt, de hogy pont egy magas padlós, ráadásul tekerős kijelzős kotlába fussak bele, arra nem számítottam.
Az O 405-ös a szakadó eső ellenére meghozta a kedvemet, hogy legalább a következő két 73-ast megvárjam a Mühlegasse-n. Hátha azokon is befut valami izgalmas cucc.
Feldkirch felől egy Citaro volt a menü.
Feldkirch felé pedig ez a Lion's City vitte az aktuális járatot. Szóval csak a szokásos.
A két busz után aztán úgy döntöttem, hogy elég is lesz a fotózásból. Inkább vettem némi sört, és visszamentem a szállásra. Estére aztán természetesen kisütött nap is, tipikus. Hogy miért nem tudott egész nap olyan idő lenni…
(folytatása következik…)