A két linzi túra között szakítottam időt egy bécsi fotózásra is, csak úgy jelleggel, mindenféle előzetes tervezés nélkül. Reggel, szokásomhoz híven a 60-as Railjettel, Meidling-ig mentem. Innen egyből az U2-es metró Donaustadtsbrücke állomása felé vettem az irányt, bízva abban, hogy jól süti majd a nap a metrókat amint azok éppen átkelnek a Duna felett.
Az U2-es Donaustadtsbrücke megállója...
...ahonnan kiválóan lőhető ahogy a metrók keresztezik a Dunát.
Rövidesen továbbálltam, innen Kaisermühlen felé vettem az irányt. A Kaisermühlenstraße-n foglaltam el a következő fotóhelyet.
Kaisermühlenstraße, egy Dr. Richard-os MAN Lion's City LL-el. A háttérben látható Bécs legmagasabb épülete ,a Donauturm is.
Kaisermühlen és a Gänsehäufel-en található városi strand között minden nyáron közlekedik egy ingyenes buszjárat. 2011-ben a Blaguss-t bízták meg a vonal üzemeltetésével.
Egy teljes reklámos Drögmöller a metróállomás mellett töltötte a pihenőjét.
Innen először az U1-es metróval visszaindultam a belváros felé. Végül a történelmi belvárost körülölelő Ring-en kötöttem ki, azon belül is a Természettudományi Múzeumnál. Itt mindig találni érdekességet.
Egy LPG-s Lion's City G érkezik a 48A belső végállomásához.
Egy hazai Tourismo a Természettudományi Múzeum mellett. Egyszerűbb fényezése nem is lehetne...
Egy olasz Lion's Coach szintén a múzeum mellett, de már a Ring-el párhuzamosan állva.
Egy Kutsenits érkezik a Hofburg felől. Hamarosan ezek a kis Volkswagen alapú buszok is búcsúznak a várostól.
Egy Lion's City az 57A-ról. A képen látható járgány egy 87-szer kisebb változata egyébként itt pihen a polcomon :)
A belvárosi fotózgatás után visszamentem a Badeni-hévvel Meidling-be. Eddigre fordult már annyit a nap, hogy jók legyenek a fények a pályaudvar környékén.
A rövid 9A jelzésű vonal egyik végállomása a meidlingi vasútállomásnál található.
Innen indul a 7A is, amelynek a másik végállomása az U1-es déli végpontja.
Egy öregecske Graf&Steyr a Ruckergasse-n.
A 8002-es pályaszámú kocsi a 7A-ról. Ennek a kocsinak szintén bárki megvásárolhatja egy kicsinyített másolatát, ilyenből is áll egy az egyik polcomon :)
Meidling után visszamentem a belvárosba a Dr.-Karl-Renner-Ring nevű villamosmegállóba kajálni. Ez a megálló egyébként a belvárosi végállomása a 48A jelű viszonylatnak is.
Egy Lion's City G nem sokkal indulás után a belvárosban.
Egy háromtengelyes Travego is a közelben töltötte a pihenőjét.
Kajálás után úgy döntöttem lövöldözök egy keveset a 48A mentén is. Próbáltam valami olyan helyet keresni a vonalon, ahol napos ajtósból lehet fotózni a kocsikat, de nem igazán jártam sikerrel. Ahol lett volna hely, ott nem jól sütött a nap, ahol pedig jól sütötte volna a nap a buszokat, ott valami mindig belelógott volna a képekbe. Végül aztán a felső végállomásnál töltöttem el hosszabb időt.
Ritka pillanatok egyike volt ez, amikor egy autó sem állt be a külső sávokba, és így ki lehetett szedni napos-ajtósból egy gépet.
Egy Lion's City G érkezik a felső végállomáshoz.
Legalább egy NG 243 is dolgozott a vonalon.
A Baumgartner Höhe-től visszamentem a 48A-val Ottakringbe, majd levillamosoztam az S-Bahn Hernals állomásáig.
Egy hosszú ( 7-részes ) ULF Dornbach-ban.
Egy Dr. Richard-os Citaro K a Hernalser Hauptstraße-n.
Szintén egy hosszú ULF, ezúttal Hernals S-Bahnhof-nál.
Hernalsból némi villamosozás és metrózás után Bécs szinte túloldalán, Kagran metróállomásán kötöttem ki. Sokáig egyébként Kagran volt az U1-es északi végállomása.
A 26A jelű buszjárat Kagran és Groß-Enzersdorf között közlekedik.
Bécsi reptér-busz. Akárhányszor Bécsben járok, megfogadom, hogy a következő alkalomra megnézem a Vienna Airport Lines (VAL) útvonalát és menetrendjét. Kár, hogy mire hazaérek ezt mindig elfelejtem :D
Kagranban felszálltam egy Aspern felé közlekedő 26-os villamosra, ezzel egészen a Donauspittalig mentem. Tavasszal, amikor az U2-es új szakaszát jártam be, akkor ennél a megállónál kimaradt a fotózás. Ezt igyekeztem most bepótolni.
A 26-os villamos és az U2 mellett még a 95B jelű buszjárat érinti a Donauspittal-t.
Lassan közeledett már a hazaindulás ideje, ezért az U2-essel elindultam a város belseje felé. Útközben még megálltam a Stadionnál, majd végül a Westbahnhof-hoz mentem.
Egy Lion's City a 77A-ról a Stadionnál.
Győrbe ekkor még mindig a Dacia-val mentem. Inkább ne tettem volna, ugyanis a szerelvén egész nap kint állt a napon, és a klíma természetesen ismét nem működött, egyelten ülőkocsiban sem. Ráadásul még a fülkék kis buktatható ablakai is mind be voltak zárva. Jó kis útnak néztünk elébe, és még a West-ről se sikerült időben elindulni. A kaller valahol Grammatneusiedl előtt érkezett meg a megváltást hozó négyszögkulccsal, amivel sikerült kinyitni végre az ablakokat. Ezután már bíztam abban, hogy különösebb gond nélkül sikerül kihúzni valahogy Győrig, de több hosszabb-rövidebb megállásnak köszönhetően Győrbe csaknem egy órával a menetrendben meghirdetett időpont után sikerült megérkezni. Ekkor már kezdtem gondolkodni valami Dacia pótló alternatíván…