Aaron-Művek

Járműfotózás és ezzel kapcsolatos fotótúrák bemutatása Közép-Európából.

Olasz életképek, II. rész - Velence

AaronPeto 2013.03.22. 15:46

2011 júliusának végén sikerült eltöltenem egy hetet az olaszországi Grado városában, családi nyaralás címszóval. Gradot egyesek kis Velencének is szokták nevezni, és mivel az eredeti nincs is túl messze, ezért egyik nap elugrottunk a Lagúnák városába.

 Olasz életképek II - Velence (0)

Magát Velencét több féle módon is meg lehet közelíteni. Egyes környékbeli tengerparti városokból naponta többször is indulnak hajójáratok Velencébe. Emellett meg lehet közelíteni a várost kocsival, busszal vonattal és repülővel is. Mi kocsival mentünk át Velencébe, pontosabban annak egyik elővárosába, Mestrebe. Itt a vasútállomásnál lévő hatalmas parkolóházba leraktuk a kocsit, majd vonattal mentünk be Velencébe. Ezt a módszert ajánlani is tudom mindenkinek, mert vonat az gyakran jár egész nap, illetve Mestrében feleannyiba kerül a napijegy a parkolóházban, mint bent Velencében. A vonatút egyébként Mestre és Velence Santa Lucia pályaudvar között kb. 10 perc.

 Olasz életképek II - Velence (1)Egy CNG-s Irisbus Citelis Mestre vasútállomásnál.

Olasz életképek II - Velence (2)Ezzel az Alstom motorvonattal mentünk át Mestreből Velencébe.

Olasz életképek II - Velence (3)Ez már Velence "főutcája", a Canal Grande.

Velencében négy féle közlekedési eszköz közül lehet választani. A legdrágább a gondolázás. Hivatalosan max. 6 főnek 80 EUR-ba kerül 40 percnyi gondolázás. Viszont több helyen is olvastam, hogy nincs fix ár, így mindenki annyit kér a gondolázásért amennyit akar. A vízitaxi sem olcsó, az 8.7 EUR induláskor, utána percenként további 1.3 EUR az ára. Olcsóságban a taxi után a vízibusz vagyis a vaporetto következik. Ezek fix útvonalakon közlekednek, és fix megállóik vannak. Jelenleg egy 60 percig érvényes jegy 7 EUR, a 12-órás jegy 18 EUR, a 24 órás pedig 20 EUR. A legolcsóbb módja a közlekedésnek az pedig nem más, mint az ember két szép lába. Ez ugyebár ingyen van, viszont elég nagyok tudnak lenni a távolságok, és a város kis szűk utcáiban könnyű eltévedni.

Ha valaki Velencébe megy, akkor én a vaporettot tudnám ajánlani. Nem éppen olcsó az sem, viszont ha az ember egész nap a városban mászkál, akkor érdemes beruházni egy-egy napijegyre, már csak azért is, mert a gyaloglásnál azért jóval gyorsabb. Na meg nem utolsó sorban jó móka.

 Olasz életképek II - Velence (4)Egy vaporetto az 51-es viszonylatról. Típust ne kérdezzen senki :D

Olasz életképek II - Velence (5)Egy másik vaporetto az 1-es vonalról, ami a Piazzale Roma és Lido között közlekedik. A Canal Grande teljes hosszán csak az 1-es és 2-es vonalak közlekednek végig. Az 1-es a lassú járat, az mindenhol megáll, a 2-es pedig gyorsjáratként funkcionál.

Olasz életképek II - Velence (6)A Santa Lucia pályaudvar épülete, előtérben a vízibusz megállókkal.

Olasz életképek II - Velence (7)Mentők vonulás közben.

Olasz életképek II - Velence (8)A Canal Grande-n mindenki megy amerre lát, illetve ahol éppen elfér. Időnként a gondolások miatt kisebb torlódások is ki szoktak alakulni. Mellesleg amint az a képen is látható, a vaporettok hátulja nyitott. Jó időben ha van hely érdemes kiülni oda.

Olasz életképek II - Velence (9)Délutáni csúcs a Canal Grande-n.

Olasz életképek II - Velence (10)Szolgálati járat "napos ajtósból".

A délután folyamán körülnéztünk a Piazzale Roma környékén is, ahol egyébként a Velencei buszpályaudvar is található. Kb. 10-15 percet fotózgattam is itt. Ezalatt a forgalomra nem volt panasz, de fotózni nem volt egyszerű, mivel éppen a pályaudvar egy része átépítés miatt le volt zárva, a parkoló buszok is csak ott nem álltak, ahol már tényleg nagyon útba lettek volna, na meg minden ember arra ment amerre látott. Összegezve, az az igazi olaszos fejetlenség volt jellemző a térre.

 Olasz életképek II - Velence (11)Egy Scania Irizar i4 a Pizzale Roma-n. A kocsiállásokat itt is csak a tér közepén lévő karókkal jelezték amikor ott voltam, peront se láttam sehol. Az átépítés óta ez már változhatott.

Olasz életképek II - Velence (12)Egy csuklós Citaro a Velencei Nemzetközi Repülőtér és a Piazzale Roma között közlekedő 5-ös vonalról. Érdekesség, hogy a buszokra hivatalosan csak az első és a hátsó ajtónál lehet felszállni, leszállni pedig csak a középső ajtókon lehet.

Olasz életképek II - Velence (13)Amikor ez a csuklós De Simon begördült elém a pályaudvarra akkor kellett néhány másodperc amíg sikerült feldolgoznom a látványt. Olyannyira sokkolt, hogy majdnem elfelejtetem megörökíteni is :D


Olasz életképek II - Velence (14)Egy Autodromo BusOtto UL.22. Ez is okozott egy kisebb sokkot.

Olasz életképek II - Velence (15)Egy Iveco CityClass. Ennek a busznak a hátsótraktusa hasonló mint az Ikarus 412-eské.

Olasz életképek II - Velence (16)Egy Renault Illiade. Jól néz ki szerintem ezzel az azúrkék festéssel.

Olasz életképek II - Velence (17)Rengeteg típusú autóbusz közlekedik Velence környékén, és még nem is láttam mindent. Éppen ezért az már meg se lepett, hogy Van Hool is van a környéken.

A Piazzale Roma környékének bejárása után elnéztünk még Lido-ba is. A Lido egy a Velence partjai előtt 12 km hosszan elnyúló sziget. Itt már közúti közlekedés is van.

 Olasz életképek II - velence (18)Egy BredaMenarinibus Lidoban a vaporettok végállomásánál.

Lidoból aztán már egyenesen a Santa Lucia pályaudvarra mentünk, hogy visszavonatozzunk Mestre-be. Negyed 9 körül hagytuk el a várost, a vonatok még ekkor is gyakran közlekedtek.

Olasz életképek II - velence (19)Egy Scania Omnicity a mestrei vasútállomásnál. Ezekből viszonylag sokat láttam.

Velence meglátogatását mindenkinek csak ajánlani tudom. Igaz rengeteg a turista, főleg nyáron és a karneváli szezon alatt, de a hangulata miatt szerintem mindenképpen megéri megnézni, legalább egyszer.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr225162678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása