2012 március végén, április elején mutatkoztak be a BKV használt Citaroi a Kőbánya alsó vasútállomás és az Új köztemető között közlekedő 28-37-es villamospótlón. Akkor a Frakfurtból érkezett járműveket állították csatasorba közel két hétre. Mint Citaro fan, úgy döntöttem elmegyek kilőni közülük párat.
Győrből a Wiener Walzer EN-el utaztam Budapestig. Eredetileg Kelenföldig mentem volna, de még Győrben találkoztam egy haverral, aki a Szarvas csárda térhez ment, és egyáltalán nem ismeri a fővárost, így elkísértem a céljáig. Azt a környéket mondjuk én sem ismertem, de eltévedni csoportosan sokkal nagyobb buli, mint egyedül. :D
Végül odataláltunk, majd a város felé visszaindulva a Határ útnál álltam meg először fotózni.
Tavaly ilyenkor nem csak a naptár szerint volt tavasz.
Egy Volánbuszos Setra S 315 UL. Tökéletes jármű az elővárosi vonalakra.
BPI-646 indul a 194-esen a Gloriett lakótelep felé.
Hogy ne mindig csak buszok legyenek: egy TW6000 a 42-esről.
A BKV egyetlen Irisbus Agorája a 66-osról.
11-35 indul a Határ úti végállomásról, utasok nélkül.
A Van Hool-ok ezen fényezése nekem a linz-i flottaszínt juttatja az eszembe.
Innen a 3-as metróval visszamentem a Deák térre, ahol találkoztam Aron_son kollégával, majd innen együtt mentünk ki Kőbányára Citarozni.
Egy ex. berlini MAN SD 202 a Deák téren.
Én a magam részéről nem szeretek pályaudvaron/végállomáson fotózgatni, így felpattantunk az egyik Csitára amivel elmentünk keresni valami fotóhelyet a vonalon. Végül a Maglódi úton találtunk egy tökéletes helyet.
BPI-775 a 68-asról. Kíváncsi vagyok hány évig lesznek még forgalomba a BKV-nál a 200-asok.
LYH-117 egy kissé ferde viszonylatjelző matricával.
Lassan ráférne már ezekre a csuklós vadnyulakra is némi felújítás.
Kis idő múlva átköltözünk egy másik fotóhelyre, ezúttal a Sírkert út és a Maglódi út kereszteződésénél lőttük a vilipótlókat.
Hiába a Mercedes Citaro, az ilyen macskaköves utakon ezek is szinte szét esnek. Nem éppen ezerke az utakra lettek kitalálva.
LYH-112 a Sírkert út megállóhelyen.
Később még elnéztünk az Élessarokhoz is.
Az Élessarok előtt még megihletett a Szent László térnél található templom.
Ez már az Élessarok, egy Five Stars-os MAN Lion's Regio-val.
Véleményem szerint nincs abban semmi szégyellni való, ha használt, de jó állapotú buszokat vesznek a pénz szűkében lévő közlekedési vállalatok. Be kellene látnia már mindenkinek, hogy a 200-asok mára már teljesen elavult gépek. Sőt, lassan már a 400-asok is.
BPO-671 a 162A-ról. Őszintén szólva nem bánom, hogy Győrben már négy éve nincs egyetlen 260-as sem a helyi járatokon.
Pesten viszont még bőven akad belőlük. Állítólag a 260-asok hátsó peronjának alacsonypadlósítása a BKV legújabb őrült ötlete.
Egy kis LYH-118 még így a végére.
Az idő szokás szerint repült, így lassan elindultam a Keleti felé. Hazafelé szintén a Wiener Walzer EN-el utaztam, mint ahogyan az elmúlt pár évben tettem azt már sokszor.