Aaron-Művek

Járműfotózás és ezzel kapcsolatos fotótúrák bemutatása Közép-Európából.

Szögedi vegyestál Aaron módra

AaronPeto 2013.04.04. 14:38

Gyerekkoromban viszonylag gyakran előfordultam Csongrádon rokonlátogatóba, Szeged viszont valamiért mindig kimaradt. Régóta el akartam már menni a városba, főleg miután átadták a 2-es villamost, hogy kipróbálhassam a Pesákat is. Így igencsak megörültem, amikor tavaly tavasszal fater szólt, hogy megy Szegedre melóügyben, és van még hely a kocsiban.

 Szögedi vegyestál (0)

A Szeged Plázánál szálltam ki a kocsiból, gyors napijegyvásárlás után felpattantam egy indulni készülő 1-es villamosra. Helyismeretem az nuku, így nem tudtam, hogy gyalog is kb. 2 perc alatt elérhettem volna a 2-es villamos Rókusi körúton vezető szakaszát, de ez lényegtelen. Miután sikerült megtalálni a 2-es villamost, gondoltam elmegyek vele az Európa ligeti végállomásig. Első körben a rókusi Tesco-ig sikerült eljutnom.

 Szögedi vegyestál (1)Több volános kocsi is állt a rókusi Tesco parkolójában, például Kunságék egyik E95-öse.

Szögedi vegyestál (2)Kicsivel arrébb pedig ez az ex. Kunság Volános 256-os állt.

Szögedi vegyestál (3)A 102-es Pesa érkezik a Rókusi Víztorony megállóhoz. Kellemes meglepetés volt számomra a típus, szerintem simán ver egy Stadler Variobahn-t.

Szögedi vegyestál (4)A 213-as KT4-es az Európa ligetnél.

A „kötelező” Pesázás megvolt, irány a szintén „kötelező” Mars tér. Az Európa ligettől egy trolival közelítettem meg a buszpályaudvart.

 Szögedi vegyestál (5)Brutálisan néznek ki ezek a "nyóclábú" Contactok. Sajnálom, hogy csak pár darab készült belőlük.

Szögedi vegyestál (6)HMW-921 a pályaudvar tárolóján.

A Mars tér után folytatódjon a divat fotóhelyek felkeresése, irány a Belvárosi híd. Itt viszonylag sok időt töltöttem, a forgalom is tökéletes volt, csak az sok bringás ne mindig akkor jött volna, amikor a fotótéma…

 Szögedi vegyestál (7)Aki esetleg nem tudná: a Tisza Volán egyike azon kevés közlekedési vállalatoknak hazánkban, amelyik üzemeltet földgázüzemű buszokat is. Egy ilyen Ikarus 280-as keresztezi éppen a Tiszát a Belvárosi hídon.

Szögedi vegyestál (8)Házi barkács SZKT módra, avagy hogyan szerezzünk viszonylag olcsón alacsony padlós trolit. Szegeden, a világon talán egyedülálló módon, közlekedik néhány Citaro troli is.

Szögedi vegyestál (9)Az eredetileg Drezdának készült hét darab Ikarus 417-es közül kettő végül a Tisza Volánnál kötött ki.

Szögedi vegyestál (10)Elég érdekesen helyezte el a Skoda a harmadik ajtót a 22TR típusánál.

Szögedi vegyestál (11)A 104-es Pesa a Széchenyi térnél.

Miután sikeresen visszagyalogoltam a Torontál térről a Széchenyi térhez, úgy döntöttem a rend kedvéért át kellene kelni még egyszer a Tiszán, meglesni a trolik újszegedi végállomását.

 Szögedi vegyestál (12)A Citaro trolik prototípusa az 5-ös és 7-es vonalak újszegedi végállomásánál.

Szögedi vegyestál (13)Egy helyközis 415-ös a szomszédos Szőregi úton.

Újszegedről a vasútállomáshoz akartam elmenni, de természetesen ezt sem a legrövidebb úton sikerült megejteni. Történt ugyanis, hogy amint felpattantam egy trolira, szembejött az SZKT 3-tengós Citaroja az 5-ös vonalon. A belvárosban megvártam a gépet, és kimentem vele a Körtöltés utcai végállomásra, abban a reményben, hogy a buszt egy újabb kanyarján le is tudom fotózni.

Egyébként azt a Citaro-t én nem tudom hova tenni. Eredetileg grazi fényezése volt, az utastér kialakítása is egy az egyben az osztrák város jellemzőit viseli magán. Ennek ellenére a HGL-nek csak pár darab 12 méteres facelift-es Citaroja van, azok közül is tudtommal mindegyik CNG-s, 15 méteresből pedig csak első szériás van állományban. Azt meg kétlem, hogy annak idején rendeltek volna egy darabot, amit végül nem vettek át.

 Szögedi vegyestál (14)Mivel a hosszú Citaro nem akart jönni, ezért álljon itt helyette egy "bobaltfotó" a T-862-ről.

Szögedi vegyestál (15)A 100-as pályaszámú Pesa keresztezi a Rókusi körutat a Tesco mellett.

Újra visszakerültem oda, ahonnan indultam, így elérkezettnek láttam az időt, hogy végre kinézzek a vasúthoz.

 Szögedi vegyestál (16)BOS-578 a vasútnál. Ottjártamkor full ellenfény volt az Indóház tér, nem is időztem el itt sokáig.

A vasútállomás után a nap On-topic része a Bartók téren folytatódott.

 Szögedi vegyestál (17)Eredetileg ez a Volvo is dízelbuszként gördült ki a gyárból.

Szögedi vegyestál (18)HBA-533 a Szőreg felé közlekedő 60-as vonalcsoportról.

Szögedi vegyestál (19)Néhány CNG-s csuklós Citaro is dolgozik a városban és környékén.

A belváros után Tarján felé vettem az irányt, a Bartók térről oda a 9-es trolival mentem ki.

 Szögedi vegyestál (20)T-607 fordul ki a 9-es Lugas utcai végállomásáról.

Szögedi vegyestál (21)LPK-537 nagyjából ugyan ott.

Szögedi vegyestál (22)Ottjártamkor csak gázüzemű 280-asok közlekedtek a helyi járatokon. Gondolom tanszünetben igyekeznek minél kevesebb dízelbuszt közlekedtetni a városban.

Szögedi vegyestál (23)Tarjánt jelenleg a 9-es és a 19-es troli vonalak érintik.

Szögedi vegyestál (24)EZW-242 a 90-es vonalcsoportról.

Szögedi vegyestál (25)A Szeged, Tarján és Algyő közötti elővárosi vonalra ottjártamkor egy CNG-s Citaro G is be volt osztva.

Szögedi vegyestál (26)GOX-156 a tarjáni végállomás tárolóján.

Szögedi vegyestál (27)Gyönyörűen néznek ki ezek a Conecto -k. A Mercedesnél nem igazán tudnak ronda buszt gyártani.

Miután Tarjába kiértem, kb. addigra sikerült teljesen belerázódnom a fotózásba, na meg addigra ment el végérvényesen a nap is, számomra ideális fotóidőt eredményezve. Mégis ekkor kellett visszaindulnom a Szeged Plázához, mivel lassan el is kellett volna indulni Győrbe.

 Szögedi vegyestál (28)Tarjánból a 90-es busszal mentem át a Szeged Plázához egy gázos 280-as fedélzetén.

Szögedi vegyestál (29)Véletlenül egy megállóval korábban szálltam le a buszról, mint kellett volna. Így viszont még sikerült megörökítenem ezt a Pesát is.

Szögedi vegyestál (30)HHS-636 a Szeged Plaza parkolója mellett.

Szegedre ez a néhány óra, amit ott töltöttem édes kevés volt. A város feltérképezéséhez viszont tökéletesen megfelelt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr845194803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása