Gyerekkoromban viszonylag gyakran előfordultam Csongrádon rokonlátogatóba, Szeged viszont valamiért mindig kimaradt. Régóta el akartam már menni a városba, főleg miután átadták a 2-es villamost, hogy kipróbálhassam a Pesákat is. Így igencsak megörültem, amikor tavaly tavasszal fater szólt, hogy megy Szegedre melóügyben, és van még hely a kocsiban.
A Szeged Plázánál szálltam ki a kocsiból, gyors napijegyvásárlás után felpattantam egy indulni készülő 1-es villamosra. Helyismeretem az nuku, így nem tudtam, hogy gyalog is kb. 2 perc alatt elérhettem volna a 2-es villamos Rókusi körúton vezető szakaszát, de ez lényegtelen. Miután sikerült megtalálni a 2-es villamost, gondoltam elmegyek vele az Európa ligeti végállomásig. Első körben a rókusi Tesco-ig sikerült eljutnom.
Több volános kocsi is állt a rókusi Tesco parkolójában, például Kunságék egyik E95-öse.
Kicsivel arrébb pedig ez az ex. Kunság Volános 256-os állt.
A 102-es Pesa érkezik a Rókusi Víztorony megállóhoz. Kellemes meglepetés volt számomra a típus, szerintem simán ver egy Stadler Variobahn-t.
A 213-as KT4-es az Európa ligetnél.
A „kötelező” Pesázás megvolt, irány a szintén „kötelező” Mars tér. Az Európa ligettől egy trolival közelítettem meg a buszpályaudvart.
Brutálisan néznek ki ezek a "nyóclábú" Contactok. Sajnálom, hogy csak pár darab készült belőlük.
HMW-921 a pályaudvar tárolóján.
A Mars tér után folytatódjon a divat fotóhelyek felkeresése, irány a Belvárosi híd. Itt viszonylag sok időt töltöttem, a forgalom is tökéletes volt, csak az sok bringás ne mindig akkor jött volna, amikor a fotótéma…
Aki esetleg nem tudná: a Tisza Volán egyike azon kevés közlekedési vállalatoknak hazánkban, amelyik üzemeltet földgázüzemű buszokat is. Egy ilyen Ikarus 280-as keresztezi éppen a Tiszát a Belvárosi hídon.
Házi barkács SZKT módra, avagy hogyan szerezzünk viszonylag olcsón alacsony padlós trolit. Szegeden, a világon talán egyedülálló módon, közlekedik néhány Citaro troli is.
Az eredetileg Drezdának készült hét darab Ikarus 417-es közül kettő végül a Tisza Volánnál kötött ki.
Elég érdekesen helyezte el a Skoda a harmadik ajtót a 22TR típusánál.
A 104-es Pesa a Széchenyi térnél.
Miután sikeresen visszagyalogoltam a Torontál térről a Széchenyi térhez, úgy döntöttem a rend kedvéért át kellene kelni még egyszer a Tiszán, meglesni a trolik újszegedi végállomását.
A Citaro trolik prototípusa az 5-ös és 7-es vonalak újszegedi végállomásánál.
Egy helyközis 415-ös a szomszédos Szőregi úton.
Újszegedről a vasútállomáshoz akartam elmenni, de természetesen ezt sem a legrövidebb úton sikerült megejteni. Történt ugyanis, hogy amint felpattantam egy trolira, szembejött az SZKT 3-tengós Citaroja az 5-ös vonalon. A belvárosban megvártam a gépet, és kimentem vele a Körtöltés utcai végállomásra, abban a reményben, hogy a buszt egy újabb kanyarján le is tudom fotózni.
Egyébként azt a Citaro-t én nem tudom hova tenni. Eredetileg grazi fényezése volt, az utastér kialakítása is egy az egyben az osztrák város jellemzőit viseli magán. Ennek ellenére a HGL-nek csak pár darab 12 méteres facelift-es Citaroja van, azok közül is tudtommal mindegyik CNG-s, 15 méteresből pedig csak első szériás van állományban. Azt meg kétlem, hogy annak idején rendeltek volna egy darabot, amit végül nem vettek át.
Mivel a hosszú Citaro nem akart jönni, ezért álljon itt helyette egy "bobaltfotó" a T-862-ről.
A 100-as pályaszámú Pesa keresztezi a Rókusi körutat a Tesco mellett.
Újra visszakerültem oda, ahonnan indultam, így elérkezettnek láttam az időt, hogy végre kinézzek a vasúthoz.
BOS-578 a vasútnál. Ottjártamkor full ellenfény volt az Indóház tér, nem is időztem el itt sokáig.
A vasútállomás után a nap On-topic része a Bartók téren folytatódott.
Eredetileg ez a Volvo is dízelbuszként gördült ki a gyárból.
HBA-533 a Szőreg felé közlekedő 60-as vonalcsoportról.
Néhány CNG-s csuklós Citaro is dolgozik a városban és környékén.
A belváros után Tarján felé vettem az irányt, a Bartók térről oda a 9-es trolival mentem ki.
T-607 fordul ki a 9-es Lugas utcai végállomásáról.
Ottjártamkor csak gázüzemű 280-asok közlekedtek a helyi járatokon. Gondolom tanszünetben igyekeznek minél kevesebb dízelbuszt közlekedtetni a városban.
Tarjánt jelenleg a 9-es és a 19-es troli vonalak érintik.
EZW-242 a 90-es vonalcsoportról.
A Szeged, Tarján és Algyő közötti elővárosi vonalra ottjártamkor egy CNG-s Citaro G is be volt osztva.
GOX-156 a tarjáni végállomás tárolóján.
Gyönyörűen néznek ki ezek a Conecto -k. A Mercedesnél nem igazán tudnak ronda buszt gyártani.
Miután Tarjába kiértem, kb. addigra sikerült teljesen belerázódnom a fotózásba, na meg addigra ment el végérvényesen a nap is, számomra ideális fotóidőt eredményezve. Mégis ekkor kellett visszaindulnom a Szeged Plázához, mivel lassan el is kellett volna indulni Győrbe.
Tarjánból a 90-es busszal mentem át a Szeged Plázához egy gázos 280-as fedélzetén.
Véletlenül egy megállóval korábban szálltam le a buszról, mint kellett volna. Így viszont még sikerült megörökítenem ezt a Pesát is.
HHS-636 a Szeged Plaza parkolója mellett.
Szegedre ez a néhány óra, amit ott töltöttem édes kevés volt. A város feltérképezéséhez viszont tökéletesen megfelelt.