Aaron-Művek

Járműfotózás és ezzel kapcsolatos fotótúrák bemutatása Közép-Európából.

Sommerticket 2012 - Túl az Óperencián

AaronPeto 2013.06.01. 18:37

Már a 2011-es terveim között is szerepelt Felső-Ausztria második legnagyobb városának, Steyr-nek az újbóli meglátogatása, de ez valamiért mégse történt meg. Tavaly viszont már rögtön a második kiutazásomkor eldöntöttem, hogy rászánok a városra legalább egy fél napot.

 Túl az Óperencián (0)

Utamat a 162-es Railjettel kezdtem. Reggel minden jól alakult, egészen addig, amíg fel nem értem az állomás aluljárójából a peronra, és meg nem szólalt a hangos: felsővezeték szakadás miatt minden személyszállító vonat bizonytalan ideig késik. Na, még ez hiányzott…
Mindegy, pánikra semmi ok, pár perc után közölték, hogy az aktuális távolsági vonatok közül hamarosan mindegyik megérkezik az 1-es vágányra. A 4 vonat közül elsőként a Railjet futott be, 8perc késéssel, a Westbahnhofig pár percet sikerült is még hozzátenni ehhez. Ez viszont engem nem zavart, mert ott átszálltam a félórával később induló, több helyen is megálló ÖIC-re, amivel egészen St. Valentinig utaztam. Itt kb. 3/4 óra volt a következő vonatomig.

 Túl az Óperencián (1)St. Valentin nem egy nagy város, a vasútállomás is kicsit arrébb van a központtól, így csak ezt az egy vonatpótló Bovát lőttem itt.

Túl az Óperencián (2)Talent érkezik Linz felől. Ezzel a szerelvénnyel mentem át Steyr-be. Jobb híján vasútfotózással ütöttem el az indulásig hátralévő időt.

Túl az Óperencián (3)Egy emeletes kocsikból kiadott bécsi REX.

Túl az Óperencián (4)Egy átlagos ÖIC érkezik Innsbruckból. Ennek az indulása után indult el az én vonatom is.

St. Valentin és Steyr között egy Talent kényelmét „élvezhettem”, szerencsére a vonatút nem tartott 20-25 percnél tovább.

 Túl az Óperencián (5)Kilátás a Steyr-i buszállomás feletti parkolóból. Maga az állomás elég sötét, fotózni ott gyakorlatilag lehetetlen.

Túl az Óperencián (6)A helyi járatos buszok végállomása viszont szerencsére tökéletesen lőhető. Ez a Göppel-MAN épp a pihenőjét töltötte.

Túl az Óperencián (7)Érkezésem után nem sokkal több busz is érkezett az állomáshoz, köztük ez a Lion's City a 2a-ról. A ködösért jár a plusz pont a vezérnek. :)

Túl az Óperencián (8)Életkép Steyr-ből.

Miután körülnéztem a vasútállomásnál, elindultam az Enns és a Steyr folyók találkozásához. Ha pedig már megemlítettem a folyókat, akkor következzék egy kis cím magyarázat is: „az Óperenciás tengeren is túl” kifejezés a német „Ober Enns” vagy „Ob der Enns”, magyarul az Enns folyón túl kifejezések félrehallott, magyarosított verziója. A régi mesékben olvasható Óperenciás tenger tehát létezik, csak nem éppen tenger.

 Túl az Óperencián (9)A Steyr és Enns folyók találkozása.

Túl az Óperencián (10)Egy Göppel-MAN a Steyr folyó fölött.

Ezután némi városnézés következett, majd miután kellően kigyönyörködtem magamat, ismét nekiestem a buszfotózásnak. Az egyik megállóban lévő vonalhálózati térképet bújva megakadt a szemem a 8-as vonalon, pontosabban annak is a Zwischenbrücken és a Lamberg Kastély közti megállóközén. A két megálló között ugyanis egy elég szűk, és meredek macskaköves út van csak, ami ránézésre nem igazán tűnt alkalmasnak a buszközlekedésre. Mint kiderült, tévedtem.

 Túl az Óperencián (11)Kis várakozás után jelent meg ez a midi a 8-as vonalon. Nagyobb jármű nem is nagyon férne már át azon a kapun.

Az előbbi sokk után átgyalogoltam a történelmi belváros másik oldalára, a Tomitzstraße-re

Túl az Óperencián (12)Egy SÜ 363 a City Point melletti elővárosi buszvégállomáson.

Túl az Óperencián (13)Ez már a Tomitzstraße a Scönauerbrücke megállóhely mellett.

Túl az Óperencián (14)A forgalom szempontjából elsőosztályú fotóhely a Tomitzstraße egész nap.

Túl az Óperencián (15)Egy Lion's City érkezik a történelmi belváros fő utcája felől.

Túl az Óperencián (16)Egy öreg Steyr, Steyr-ben. Tudom, a Steyr folyó fölött lenne az igazi :D

Túl az Óperencián (17)Egy Lion's City a 11-esről az Enns folyón átívelő Scönauerbrücke-n. Itt jegyezném meg egyébként, hogy a nem egészen 40.000 lakosú városban sem szórakoznak napközben holmi elsőajtózással a helyi járatokon. Este fél 8-ig mindenki ott száll fel, illetve le, ahol akar.

Hamarosan ismét a vasútállomáson találtam magam, és mivel éppen az eső is elkezdett szakadni (szinte már meg se lepődtem rajta... ) felpattantam egy éppen Linz felé induló Talent-re. Ezzel visszamentem St. Valentin-ig, majd ott átszálltam egy Bécsbe induló emeletes REX-re, amivel végül Amstetten-ben kötöttem ki.

 Túl az Óperencián (18)Egy Amstetten és Pöchlarn között közlekedő Postbusos vonatpótló.

Túl az Óperencián (19)A Postbus mellett a helyi Mitterbauer is beszállt a pótlásba.

Túl az Óperencián (20)A legtöbb környékbeli elővárosi buszjárat is a vasútállomástól indul.

Nagyjából egy órát terveztem a városra szánni, a vasútállomás után kicsit körülnéztem még a belvárosban is, egyrészt megnézni, hogy hogyan néz ki ennek a szerencsétlen hírnevű városnak a központja, másrészt, hátha találni valami érdekességet.

 Túl az Óperencián (21)Egy Kutsenits Hyda City a Burgfieldstraßen. Valamikor 2011 és 2012 nyara között cserélték le az addig használt Neoplan Centroliner-eket ezekre.

Túl az Óperencián (22)Túl az Óperencián (23)Nem nevezném szépségdíjasnak ezeket a járműveket sem...

Túl az Óperencián (24)A vasútállomáson állt az osztrákok egyik legújabb reklám mozdonya, a Heeres-Sport-Lok is.

Amstettenből már Bécsig, azon belül Hütteldorfig utaztam a következő vonatommal, ami egy ÖIC volt. Nagyjából pont a délutáni csúcs időszakában volt ez, így sok jóra nem számítottam, de végül még a lezárt utolsó kocsi ellenére se volt olyan nehéz ülőhelyet találni

 Túl az Óperencián (25)Közvetlenül az ÖIC mögött jött a Westbahn magánvasút Salzburg és Bécs között közlekedő Stadler Kiss motorvonata.

Túl az Óperencián (26)Hütteldorfban mindig akad pár busz, többnyire a Postbus járművei közlekednek itt. De vajon mit keres Bécsben egy a Salzburgi Közlekedési Szövetség (SVV) matricáit magán viselő gép?

Túl az Óperencián (27)Egy NL MAN a 150-es vonalon néhány utcával a vasútállomás mellett.

Túl az Óperencián (28)Viszonylag friss beszerzésű Postbusos Lion's City Wiener Linien-es flottaszínnel.

Innen már a Südbahnhof maradéka felé vettem lassan az irányt, útközben még megállva Mediling-nél is, majd este 10 után végül beestem Győrbe egy REX fedélzetén. Hogy itthon szakadt az eső, már szinte meg se lepődtem, az égiek tapasztalataim szerint szeretik, ha egy nap legalább kétszer is sikerül eláznom. :D 


Túl az Óperencián (29)Sok fény már nem volt Meidlin-ben, de hazaindulás előtt pár képet még alkottam itt is.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr775339151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása