Aaron-Művek

Járműfotózás és ezzel kapcsolatos fotótúrák bemutatása Közép-Európából.

Burgenlandi kalandozás

AaronPeto 2013.10.21. 16:27

Régen tartottunk már külső telephelyes busz vadászatot, így szépen lassan adta magát már egy ilyen túra megejtése. Bobaltal már egy ideje beszéltük, hogy egyszer elmehetnénk egy burgenlandi túrára, Postbusos és Blagussos vasak után kutatni, és úgy döntöttünk, ennek most jött el az ideje. Miután beavattuk a Közlekedési Osztály szerkesztőit is a tervünkbe, össze is állt a csapat. Már csak azt kellett megvárni, hogy kicsit elkezdjenek színesedni a fák levelei.

 Burgenland (0)

Sűrűnek ígérkezett a napi program, így elég korán megindultunk Győrből. Első úticélnak Bősárkány volt kijelölve, megnézni mi az aktuális felhozatal a község buszfordulójánál.

 Burgenland (1)Kezdésnek ez a KIT-115 című IC 11-es jutott. Állt még itt egy LRY-061 rendszámú Setra is, de arról már korábban is volt fent kép, így az ő ábrázolásától most inkább eltekintenék.

Bősárkány pipa, a továbbiakban Acsalag Földsziget és Osli felé orientálódtunk. Eme három faluban az út szélén talált buszok száma valahol a nulla és a zéró között volt, de sebaj, hosszú még a nap. Osli után aztán nem Kapuvár, hanem Tőzeggyármajor felé haladtunk tovább, a következő célunk ugyanis már a határ túloldalán lévő Pomogy (Pamhagen) volt. Ott elvileg alszik pár autó.

 Burgenland (2)Pomogyban a templommal nagyjából szemben találtuk a Postbus egyik Integróját. A nyáron volt szerencsém utazni egy ugyanilyen géppel, rosszat nem is tudnék mondani róla. Kényelmes, tágas, halk, mi kell még?

Burgenland (3)A Mercivel nagyjából szemben állt ez a Setra S 315 GT-HD.

Burgenland (4)Kinéztünk a vasúthoz is, ahol három elővárosi inga töltötte pihenőjét.

Pomogy után visszajöttünk Magyarországra még egy kicsit. Fertőd érintésével Balf és Fertőrákos felé haladtunk tovább, bízva abban, hogy útközben találunk valami érdekeset.

 Burgenland (5)A fertődi buszparkolónál most nem voltak valami jók a fények, na meg képen látható a DUD-690-en kívül csak EC 11-esek voltak. De legalább az egyik hiányzó volt.

Burgenland (6)Ha jól emlékszem akkor két éve kezdtek átszállingózni a KZX-es BN 18-asok Győrből Sopronba. Egyenlőre az '523 '524 '525 trió került át, amelyek néhány helyi járati igényeket is kielégítő helyközi vonalon szolgálnak. Bár állítólag hétköznapokon forda szerint átjár az egyik járgány Kapuvárra is, szám nélküli helyközi vonalon.

Burgenland (7)A nagylózsi Mikó-Busz BSP-674 című gyönyörű 256-osa Fertőrákoson, a kőfejtőtől nem messze.

Fertőrákosról Mörbisch am See-be szerettünk volna átjutni, bár az, hogy miként és merre megyünk át a határon, még kérdéses volt. Indulás előtt kinéztük, hogy van elvileg egy út, ami egyenesen oda vezet a faluból, de hogy ez autóval is járható-e, azt nem tudtuk. Egy próbát mindenképpen megér, így megnéztük. A határnál aztán kint volt egy behajtani tilos tábla, mert az osztrák oldalon ez az út kerékpárútként funkcionál, így ez felejtőssé vált. Viszont a határnál ott voltak a helyi dottós vállalkozók, akiket megkérdezve megtudtuk, hogy van egy földút, amin át lehet menni Ausztriába, és a környéken kb. mindenki azt használja a két település között. Így végül kerülő út nélkül sikerült áttérnünk Mörbisch-be, ahol már rögtön a korábban megismert "kerékpárút" végénél oldalán találtunk fotótémát.

 Burgenland (8)Mörbisch buszfordulója, külső telephelyes Integro L-el. Hangulatos hely, kár hogy a fények szempontjából pont rosszkor voltunk itt.

Mörbisch után haladunk tovább Rust felé, majd onnan hol normál úton, hol a kertek alatt közlekedve érintettük a szűken vett környék minden települését. Eme falujárás Schützen am Gebirge településen ért véget.

Burgenland (9)Magyar travel Rustban, a Fertő-tó partjánál lévő parkolóban.

Burgenland (10)Még mindig Rust, csak most egy kicsit feljebb. A temető mellett állt ez a Dr. Richard-hoz tartozó Irisbus Arway.

Burgenland (11)Oggau am Neusiedler See főutcája, egy német Setrával. Rengeteg turistabusszal találkoztunk a környéken egyébként.

Burgenland (12)Ez már Schützen am Gebirge, és a Kutsenits testvérek 2010-es évjáratú Temsa Safarija. A buszt egyébként már hónapok óta árulják a mobile-n, potom 36 millióért.

Innen a következő cél Burgenland alig pár kilométerre lévő tartományi székhelye, Eisenstadt volt.

 Burgenland (13)Alig indultunk el Schützen-ből, szinte rögtön utána meg is álltunk, eme Integro miatt.

Burgenland (14)Eisenstadtba érve hamar megálltunk, melynek oka szintén egy Postbusos Integro volt. Jól indult az itt tartózkodásunk, mert még a közelébe se voltunk az általam ismert busz lelőhelyeknek.

Burgenland (15)ÖBB-s Talent, nem sokkal Eisenstadt Schule megállóhely előtt.

Eisenstadtban több ötletem is volt, hogy merre találhatunk pár autót. Elsőként a Domplatz-on található buszállomást néztük meg, majd pedig az Eszterházy kastély közelében található turistabusz parkolót vettük célba.

 Burgenland (16)Eisenstadt Dompaltz, avagy a helyi buszállomás. Szerencsénkre pont sikerült elcsípni a 12 óra utáni rajzást.

Burgenland (17)Burgenland (18)Variációk egy témára.

Burgenland (19)A nap első Blaguss-os rendszáma, egy nem flottaszínű 415 UL-al.

Burgenland (20)Blaguss-os Setra S 431 DT, az Eszterházy kastély szomszédságában lévő turistabusz parkolóban. A tükör náluk is fogyóeszköz.

Burgenland (21)A Watzke egyik Setra S 416 GT-je is itt figyelt. A cég egyébként a Dr. Richard féle cégcsoport egyik tagja, Grazban és könyékén több vonalon is ők szolgáltatnak. A flottájuk többnyire az Evobus termékeiből áll.

Miután végeztünk a buszparkolóval, lenéztünk még a helyi Postbus telep felé is, hátha lesz némi mozgás.

 Burgenland (22)Egy maszek Setra az 566-os vonalról, a helyi Postbus telep mellett.

Burgenland (23)Az előbb látott Setra után nem sokkal érkezett ez a teljes reklámos Integro.

Eisenstadt után a szomszédos Mattersburg következett. Elsőként a város szélén lévő Blaguss tárolót vettük célba. Ez egyébként egy teljesen nyitott parkoló, a főút mellett, még egy kerítés, vagy egy behajtani tilos tábla sincsen. Utóbbinak ott kint egyébként kicsit nagyobb népnevelő hatása van, mint itthon.

 Burgenland (24)Egy 415 UL a Mattersburg szélén található Blaguss parkolóból. Amint az a képen is látható valamennyire, ez egy teljesen nyitott terület.

Burgenland (25)A rengeteg 415 UL mellett volt néhány 3-tengelyes 417 UL is itt.

Blaguss „telep” letudva, irány a vasútállomás. Az ide tartozó Postbusos gépek a vasútállomás parkolójának szélén, szintén egy teljesen nyitott területen állnak. A különbség az előző parkolóhoz képest annyi, hogy itt van néhány szerelő állás, és egy fedett buszmosó is, de bárki szabadon mozoghat a mellettük lévő úton.

 Burgenland (26)Mattersburg vasútállomás, a környék legelterjedtebb busztípusával.

Burgenland (27)Ezzel az Integróval már Eisenstadtban is találkoztunk, igaz, ott nem sikerült túl jól a róla készült kép. A háttérben látható alakjelzőt egyébként már nem használják, csupán csak díszként szolgál.

Miután itt végeztünk, Forchtenstein majd Hochwolkersdorf felé vettük az irányt. Itt már csak minimális infóval rendelkeztünk arról, hogy lesz-e a környéken valami féle busz, de az út tervezésekor itt kivételesen nem ez volt a fő szempont. A táj itt ugyanis elég dimbes-dombos, tele kanyargós, hegyi illetve erdei utakkal, vagyis jó mókának ígérkezett. Ha meg esetleg találunk valahol valami buszt, az csak jobbá teheti a napot. Ennek szellemében haladtunk tehát tovább, mikor Rosalia után, Burgenland és Alsó-Ausztria tartományok határán, az erdő közepén egyszer csak satufék.

 Burgenland (28)"Üdvözüljük Burgenlandban!"

Burgenland (29)Nem igazán tudtuk mire vélni ezt a buszt itt a semmi közepén. Az egyetlen ésszerű magyarázat az ittlétére az lehet, hogy a kicsit feljebb lévő "településen" nem tudnak hol megfordulni az itt közlekedő buszok, és ezért jönnek el a tartományi határig.

A tartományi határ után Hochwolkersdorf majd Hollenton felé haladtunk tovább, természetesen nem a legrövidebb úton haladva. A táj egyébként gyönyörű, a környék tele van kis hegyi patakokkal, a völgyekben zöld rétekkel, tele tehenekkel, meg hangulatos kis falvakkal. Élveztük az utat, na.

 Burgenland (30)Oberschlatten, tűzoltó szertár, mellette külső telephelyes Setra S 315 NF-el. Falu egyébként nem nagyon van itt a környéken, maximum pár ház elszórva, néhány kilométerenként egy-egy templommal.

A hegyek és völgyek között közlekedve végül Lichtenegg községben kötöttük ki, ahol úgy döntöttünk, ideje lenne elindulni visszafelé. Az időnkkel viszont sokkal jobban álltunk, mint azt reméltük még a nap elején, így elnéztünk még a kb. 20-25 km-re lévő, Bécsújhelyre is.

 Burgenland (31)A WNSKS többnyire elővárosi forgalomban használt Lion's Regio-ja.

Burgenland (32)Egy helyi járatos CNG-s Lion's City is itt töltötte pihenőjét. A helyis vonalakon közlekedő buszok egyébként gyakran rezsiben jönnek ide kiállni.

Burgenland (33)Legyen egy kis vasút is: egy Bécs felé közlekedő emeletes ingaszerelvény vezérlőkocsija.

Burgenland (34)Egy NL 283-as, a B-jelű helyi vonalról.

Burgenland (35)Itt is előfordul, hogy vonatoznak egymással a buszok. Hétköznap láttam már egyszerre öt buszt is ebben a megállóban.

Bécsújhelyen még mindig elég gyorsan pörögnek ugyanazon autók a vasúnál, így lassan elindultunk hazafelé, igaz két WNSKS-es sofőrnek hála, elég rossz szájízzel. Röviden legyen elég annyi, hogy nem tetszett nekik, hogy mi ott fotózunk, és mindenféle hülyeséget beszélve azt akarták bemesélni, hogy a cég írásos engedélye nélkül nem lehet az utcán még üresen álló buszt se fotózni. Tisztára mint itthon...

Hazafelé Mattersburg-nál úgy döntöttünk, hogy kis kerülővel Schattendorf felé megyünk, hátha útközben a falvakban lesz még valami fotótéma.

 Burgenland (36)Postbusos Integro Loipersbach főutcáján, a sofőr háza előtt parkolva. A kaput elnézve simán elképzelhetőnek tartom, hogy alkalomadtán be is álljon a busszal az udvarba.

Burgenland (37)A következő falu Schattendorf, a WNSKS külső telephelyes Lion's Regio-jával.

A nap utolsó fényeinél még benéztünk a határ előtti utolsó településre, Klingenbach-ba is, de ott már nem jártunk sikerrel. Ezután szinte pillanatok alatt be is sötétedett, így hazafelé már nem is álltunk meg fotózni.

Köszöntem a figyelmet! :)

Címkék: mercedes man setra blaguss eisenstadt wr. neustadt

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aaron-muvek.blog.hu/api/trackback/id/tr295590886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása